Close Menu
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
    • ANALIZE
    • EKSKLUZIVNO
    • INTERVJU
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
    • ENERGETIKA
    • FINANSIJE
    • TRŽIŠTE KAPITALA
    • TRGOVINA
    • TURIZAM
  • TECH
  • SVIJET
    • ZANIMLJIVOSTI
  • MULTIMEDIJA
    •   Video
    • Foto Galerija
    • Infografika
  • PROMO
Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube Viber
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
Donacije
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
    1. ANALIZE
    2. EKSKLUZIVNO
    3. INTERVJU
    4. Vidi sve

    Simbioza na djelu: Stanivuković i SNSD poklonili milionski vrijedno gradsko zemljište

    7. Augusta 2024. — 13:00

    Ekonomisti: Republici Srpskoj prijeti finansijska katastrofa

    6. Juna 2024. — 14:10

    Za Radukića ministri u Vladi Srpske rade savršeno

    20. Maja 2024. — 13:56

    Srbija ubrzano isisava energente iz BiH

    29. Decembra 2023. — 14:05

    Ekskluzivno: CAPITAL otkriva imena uhapšenih carinika

    16. Decembra 2024. — 10:47

    Saznajemo: Uskoro optužnica protiv Đoke Ekvatora

    28. Juna 2024. — 13:46

    Ekskluzivno: Optuženi u aferi „korona ugovori“ priznaje krivicu

    19. Juna 2024. — 10:43

    Nakon „Alumine“, Pavlović preuzima i „Boksit“

    16. Maja 2024. — 12:15

    Tanić za CAPITAL: Na domaćem tržištu više ne možemo kupiti ni cijevi za grijanje

    21. Marta 2025. — 20:10

    Kako je Širbegović od posuđenih 1.500 KM došao do milionskog profita

    14. Marta 2025. — 19:55

    Smailbegović: Odnos države i poslodavaca zasniva se na poznanstvima

    7. Marta 2025. — 20:00

    Mujanić: BiH ima zaliha domaćeg mesa samo za tri dana

    21. Februara 2025. — 20:05

    Najpoznatiji ugostitelji u Banjaluci zaradili milione

    18. Juna 2025. — 15:25

    Prijedor ide u zaduženje od 10 miliona KM

    18. Juna 2025. — 14:32

    Ekskluzivno: „Pavgord“ kupuje „ArcelorMittal“ u Prijedoru i Zenici

    18. Juna 2025. — 13:32

    Sindikat odbio predlog ERS o povećanju plate od tri odsto

    18. Juna 2025. — 12:20
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
    1. ENERGETIKA
    2. FINANSIJE
    3. TRŽIŠTE KAPITALA
    4. TRGOVINA
    5. TURIZAM
    6. Vidi sve

    Šta je zaustavilo izgradnju solarne elektrane na Sokocu

    19. Juna 2025. — 08:16

    Cijene goriva rastu, evo gdje je najjeftinije u regiji

    18. Juna 2025. — 14:03

    Nestabilnost na tržištu nafte zbog sukoba Izraela i Irana

    16. Juna 2025. — 10:44

    Kanton Sarajevo ukida plaćanje koncesije na solarnu energiju

    15. Juna 2025. — 14:00

    Dijaspora plaća proviziju jer BiH nije u SEPA

    18. Juna 2025. — 11:45

    Stevanović za dva miliona maraka kupio nekretnine firme „BMD“

    16. Juna 2025. — 14:00

    Kostić kupio Hipotekarnu banku

    16. Juna 2025. — 12:36

    Mimo tendera lani potrošeno skoro 69 miliona evra

    15. Juna 2025. — 09:50

    Beogradski div velikom akvizicijom ulazi na sarajevsko tržište

    13. Juna 2025. — 08:12

    „Aktiva invest“ objavio ponudu za preuzimanje „Krajinapetrola“

    11. Juna 2025. — 12:38

    Ko stoji iza velike transakcije akcijama Sarajevo osiguranja

    10. Juna 2025. — 14:30

    „Eastcode“ povećao vlasništvo u „Veleprehrani“  

    30. Maja 2025. — 10:24

    Potrošačka korpa dostigla 3.178 KM

    15. Juna 2025. — 11:30

    Postaje li platina novo zlato: Kina ju je uvezla u najvećoj količini u posljednjih godinu dana

    14. Juna 2025. — 14:30

    Poskupljuje gorivo u Srpskoj

    13. Juna 2025. — 13:24

    Tržište automobila u BiH: Cijene skaču, a vozila nema na stanju

    7. Juna 2025. — 14:02

    Koliko zarade sezonci u Hrvatskoj, Crnoj Gori, Grčkoj

    18. Juna 2025. — 09:31

    Hrvatska gubi turiste zbog previsokih cijena

    17. Juna 2025. — 15:38

    Crna Gora u trci za najpoželjniju destinaciju

    16. Juna 2025. — 09:00

    Obogaćena turistička ponuda Teslića

    15. Juna 2025. — 13:10

    Šta je zaustavilo izgradnju solarne elektrane na Sokocu

    19. Juna 2025. — 08:16

    Cijene goriva rastu, evo gdje je najjeftinije u regiji

    18. Juna 2025. — 14:03

    Slučaj “Viaduct”: Kako su građani Srpske izgubili 112 miliona KM

    18. Juna 2025. — 11:08

    Samo jedna zemlja proizvodi dovoljno hrane za svoje potrebe

    18. Juna 2025. — 10:18
  • TECH
  • SVIJET
    1. ZANIMLJIVOSTI
    2. Vidi sve

    Italija zabranjuje mobilne telefone srednjoškolcima

    17. Juna 2025. — 09:59

    Gradi se najveće plutajuće naselje u Evropi

    16. Juna 2025. — 08:02

    Organsko povrće na vodi i bez grama hemije

    14. Juna 2025. — 12:50

    Spor o blagu bivše carske porodice riješen posle skoro 100 godina

    14. Juna 2025. — 12:00

    Pale akcije na američkim berzama

    18. Juna 2025. — 08:58

    Sukob Izraela i Irana može dovesti do znatnog rasta cijena

    14. Juna 2025. — 15:20

    Sukob Izraela i Irana podigao cijenu zlata na tržištu

    14. Juna 2025. — 09:01

    Posljedice napada Izraela na Iran: Enormno skočile cijene nafte

    13. Juna 2025. — 11:49
  • MULTIMEDIJA
    •   Video
    • Foto Galerija
    • Infografika
  • PROMO
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
  • ENERGETIKA
  • TURIZAM
  • TRGOVINA
  • TRŽIŠTE KAPITALA
  • TECH
  • ZANIMLJIVOSTI
  • SVIJET
  • FINANSIJE
  •   VIDEO
  • PROMO
Home » Spasio Fijat sa ivice bankrota – rutinski zahtjev bio fatalan

Spasio Fijat sa ivice bankrota – rutinski zahtjev bio fatalan

Dragana EremijaDragana Eremija27. Jula 2018. — 06:45Nema komentara4 minute čitanja

TORINO/CIRIH, Svijet je u srijedu bio šokiran zbog smrti spasioca italijanskog Fijata Serđa Markionea, koji je tu kompaniju sa ivice bankrota doveo na Njujoršku berzu. 

Blumerg podsjeća da je Markione Fijat s ivice bankrota uspio dovede na Njujoršku berzu, gdje se 13. oktobra 2014. godine oglasilo zvono koje je oznažilo berzanski debi kompanije Fijat Krajsler automobili NV, sa sjedištem u Londonu.

Markioneu je, po stupanju na čelnu poziciju u Fijatu, deset godina prije toga predata kompanija koja je izgubila više od šest milijardi evra u 2003.

On je, međutim, do 2005. godine vratio na staze profita, uspjevajući da od “DŽeneral motorsa” dobije dvije milijarde dolara na ime raskidanja alijanse, otpuštajući hiljade radnika, uvodeći nove modele, i smanjujući vrijeme za izlazak novih modela na tržište na samo 18 mjeseci sa ranije četiri godine.

Uspio je da vrijednost Fijat uveća za više od deset puta kroz restrukturiranje auto-poslovanja i razdvajanje aktiva.

Najveće takvo razdvajanje se dogodilo 2015. godine kada je Ferari uspješno lansirao akcije na Milanskoj berzi.

Veliku ulogu odigrao je i u dolasku ili povratku torinskog giganta u Kragujevac, pa je tako kompanija Fijat automobili Srbija osnovana 2008. godine u partnerstvu sa Vladom Srbije, a u proljeće 2012. Markione je lično prisustvovao početku rada pogona u Šumadiji u kojima je započela serijska proizvodnja modela “fijat 500L”.

Markione je bio čovjek koji je sa ivice bankrota spasao dva legendarna autoproizvođača iz Torina i Detroita.

Torinski list naziva ga globalnim menadžerom koji je odveo Fijat u budućnost i naglašava da je upravo “globalno” riječ koja najbolje definiše ono što je oličavao Markjone.

Markione je Elkanu i novom izvršnom direktoru Majklu Menliju ostavio FCA grupaciju bez ikakvog duga, sa očekivanih četiri milijarde evra u kasi na kraju ove godine, kao i plan razvoja koji je iznio prošlog juna, a koji predviđa 45 milijardi evra investicija do 2022. godine i 25 novih modela automobila.

Kada je prije skoro 5.500 dana kao relativno malo poznati menadžer kanadsko-italijanskog porijekla preuzeo kormilo Fijata, situacija je bila sve samo ne ružičasta.

Jednu od prvih prezentacija onoga što namjerava da uradi sa gigantom iz Torina te 2004. izveo je pred analitičarima koristeći kao muzičku podlogu pjesme Bobija Mekferina, afroameričkog džez muzičara čije pjesme imaju primese repa.

Džez je, kao i kuvanje i kvalitetna vina, spadao u Markioneove strasti. Tu su se ubrajali i brzi automobili, prije svega naravno marke “Ferari”, ali i pored novca koji mu je donijelo uspješno upravljanje prvo “Fijatom”, a potom i FCA, nije se razmetao pretjeranim luksuzom, pa je zabilježeno da nikada nije posjedovao jahtu.

Čini se da su ipak najveća strast bili menadžerski uspjesi, a najveći je izveo u januaru 2009. kada je potpisao prvi ugovor o preuzimanju 35 odsto vlasništva Krajslera, ne potrošivši pritom ni evro iz kase torinske firme.

Nakon izbijanja svjetske finansijske krize nekih pola godine ranije, administracija tadašnjeg predsjednika SAD Baraka Obame očajnički je tražila spasioca za veliku američku automobilsku marku koje se bukvalno raspadala. Spasioca je Obama pronašao upravo u Markioneu.

Serđo Markione rođen je 1952. godine u Kjetiju, u italijanskom regionu Abruco, a sa 14 godina emigrirao je u Kanadu sa ocem Končecijom koji je bio karabinjer i majkom Marijom. Nakon teških godina prilagođavanja na strani jezik i okruženje, uspio je da diplomira iz čak tri oblasti, prvo je završio filozofiju, potom prava, a onda i ekonomiju.

Prve važne menadžerske uspjehe ostvario je u Švajcarskoj gdje je njegov talenat u ozdravljivanju kompanija koje su upale u krizu primjetio Umberto Anjeli, mlađi brat osnivača Fijata, koji ga je i preporučio upravi u Torinu.

FCA je u subotu, nakon sastanaka upravnih odbora ove grupacije, kao i Ferarija i CNH indastrijala, objavio da se Markjoneovo zdravstveno stanje, nakon neočekivane komplikacije tokom oporavka od operacije ramena u Švajcarskoj, značajno pogoršalo i da on “neće biti u stanju da se vrati na posao”.

Na funkciji u FCA zamjenio ga je Majk Menli, koji je u kompaniji bio zadužen za “Džip”, izvršni direktor “Fijata” postao je Luis Kamileri, a na čelu “CNH indastrijala” umjesto Markjonea našla se Suzan Hejvud.

Doskorašnji izvršni direktor FCA Serđo Markione umro je u srijedu u bolnici u Cirihu nakon što je poslije operacije desnog ramena doživio srčani zastoj, a po uključivanju na aparate i infarkt, navodi torinska “Stampa”.

Navodi se da su uz 66-godišnjeg Markionea u sobi ciriške Univerzitetske bolnice bili supruga Manuela Batecato i sinovi Alesio i Tajler.

“Stampa” navodi da je Markione primljen u tu bolnicu prije tri nedjelje i predviđan mu je samo kratki period oporavka poslije operacije.

Nakon prve faze oporavka, uslijedila je iznenadna komplikacija zbog koje je došlo do srčanog zastoja. Markione je prebačen na reanimaciju, gdje je priključen na mašine za održavanje u životu.

Prilikom reanimacije, doživio je i infarkt koji je doveo do prirodne smrti. Prema izvorima “Stampe” iz ciriške bolnice, tumor nije bio uzrok Markjoneove smrti. Tanjug

fijat serdjo markione
Podijeli: Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp Copy Link Email
Prethodni članakDajmlerovi radnici prijete: Kakva selidba, samo probajte
Sljedeći članak Oštar pad prodaje, dvocifren minus auto diva

Povezani članci

Svijet 03 minute čitanja

Slovenija ima jednu od najgorih vazddušnih veza u Evropi

Svijet 12 minute čitanja

Mađarska i Slovačka u riziku zbog ukrajinske blokade Lukoila

Ostavi komentar Otkaži

NE PROPUSTITE
Capital teme

Najpoznatiji ugostitelji u Banjaluci zaradili milione

18. Juna 2025. — 15:2515 minuta čitanja

Na vrhu liste kao i ranijih godina je „Mala stanica“

Prijedor ide u zaduženje od 10 miliona KM

18. Juna 2025. — 14:32

Ekskluzivno: „Pavgord“ kupuje „ArcelorMittal“ u Prijedoru i Zenici

18. Juna 2025. — 13:32

Sindikat odbio predlog ERS o povećanju plate od tri odsto

18. Juna 2025. — 12:20

Portal CAPITAL.ba je punopravni član Savjeta za štampu i online medije u BiH, Journalism Trust Inicijative i Reporters Shields Network.

Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube Viber
  • Uređivačka politika
  • O nama
  • Impressum
  • Kontakt
  • Marketing
  • Piši za Capital
  • ENERGETIKA RS
  • SLOBODNO
Copyright © 2025 Capital.ba - ISSN 2744-225X. Sva prava rezervisana.
Portal CAPITAL.ba je punopravni član Savjeta za štampu i online medije u BiH.

Unesite iznad pojam sa pretragu i pritisnite Enter za pretragu. Pritisnite Esc ili X da otkažete.

Obavijesti