MADRID, S više od 2.000 kilometara željezničke pruge za voz velikih brzina Španija će u decembru postati vodeća u Evropi, a ulaganje u željeznicu za vladu socijalista recept je za izlazak iz krize koja je toj zemlji donijela nezaposlenost od 20 odsto.
Kada se 18. decembra svečano otvor Madrid-Valencija, četvrta u nizu linija koje metropolu povezuju s velikim gradovima, Španija će imati željezničku mrežu za voz velikih brzina dužu od 2.000 kilometra. Time će prestići Francusku ili Njemačku, a sa 7.000 kilometara pruge za voz velikih brzina planiranih do 2015., postat će treća u svijetu nakon Kine i Japana.
Vlada socijalista stavila je infrastrukturu na prvo mjesto kao put za izlazak iz krize u koju je zemlja zapala 2008. i donijela nezaposlenost od 20 odsto . Španija već ima linije Madrid-Sevilla (1992.), Madrid-Valladolid te Madrid-Barcelona, a Madrid-Valencija stajat će 6 milijardi evra i skratiti put s 4 sata na 90 minuta. Studija procjenjuje da nova linija donosi direktno ili indirektno 136.000 radnih mjesta. S ekološke strane donijet će pad broja putovanja automobilom i avionom i do 2016., smanjiti emisije CO2 za 842.000 tona.
Izgradnja pruga ima i svojih protivnika koji tvrde da je taj projekt jako skup i nerentabilan jer 47 miliona Španaca nema tako visoku stopu korištenja željeznice. Tvrde da bi unosnije bilo ulagati u informacijske tehnologije kako bi se smanjilo špansko kašnjenje u tom segmentu ili barem u željeznički prijevoz robe. Hina