LJUBLJANA, Po uspjehu svojih industrijskih brendova Slovenija daleko zaostaje za razvijenim evropskim zemljama, pa tako prosječna vrijednost njenih 10 najistaknutijih brendova iznosi 180 miliona evra, dok vrijednost prvog evropskog brenda Nokije iznosi 32 milijarde evra, podatak je iz studije European Brand Institutea.
Najvredniji slovenački industrijski brend Gorenje cijeni se na 382 miliona evra, a identitet tog proizvođača kućanskih aparata, prema slovenskim istraživanjima, najjači je na tržištu jugoistočne Evrope, gdje slovenske kompanije i brendovi dugoročno gube utrku sa svjetskim markama i imaju manju prepoznatljivost u kategoriji mlađih kupaca od 15 do 34 godine, navodi u svom poslovnom prilogu ljubljanski dnevni list Delo.
U 36 kategorija proizvoda na hrvatskom tržištu slovenački brendovi vodeći su samo u dva – bijeloj tehnici (Gorenje) i namještaju (Lesnina), a ne stoje bolje ni na ostalim tržištima u zemljama bivše Jugoslavije, na koje se odnosi sedmina slovenačkog izvoza, prenio je list rezultat jedne domaće studije. Istraživanje ocjenjuje da to ne pokazuje dobru perspektivu za sloveačke kompanije, niti za zaposlene koji žele “evropske” plate.