PARIZ, Francuska modna kuća Ermes (Hermes), poznata po skupocjenoj kožnoj galanteriji i odjeći, osjetno je povećala prihode u prvom kvartalu, najviše zahvaljujući nastavljenoj dinamici na japanskom tržištu.
Kako se navodi u saopštenju koje prenosi Rojters, prihodi su u prvom tromjesečju vrijedili 1,12 milijardi evra, uz rast od 19 odsto na godišnjem nivou, kome je doprinio povoljni valutni efekat, vezan za pad kursa evra, i to u iznosu od 103 miliona evra.
Kada se isključi uticaj kurseva, prihodi pokazuju rast od 8,0 odsto, što je na gornjoj granici prognoze analitičara (7,0 do 8,0 odsto), mada je to niža stopa u odnosu na onu u posljednjem kvartalu prošle godine, 9,6 odsto.
Međutim, iz Ermesa napominju da su stopom rasta u prvom kvartalu 2015. na godišnjem nivou zadovoljni zbog visoke osnovice za poređenje. Naime, u prvom tromjesečju 2014. ostvaren je rast od 15 odsto, zahvaljujući japanskoj klijenteli koja je povećala kupovine prije podizanja stope poreza na dodatu vrijednost (1.aprila).
U Japanu je nastavljena odlična dinamika, pa je stopa rasta prodaje na tom tržištu i u prvom kvartalu ove godine iznosila 15 odsto, dodaje se u saopštenju.
U Aziji, isključujući Japan, prodaja je porasla 8,0 odsto, uz poteškoće u Hongkongu i Makau, dok je na američkom tržištu stopa rasta bila 10 odsto, a u Evropi 5,0 odsto.
Iz Ermesa navode da je njihova aktivnost bila osjetno bolja od konkurencije, posebno kompanije LVMH, čiji je rast u prvom kvartalu bio 3,0 odsto, ili Keringa, koji je zabilježio pad zbog loših rezultata marke “guči”.
Isti izvor podsjeća da je početkom februara Ermes oborio prognozu organskog rasta na srednji rok sa 10 na 8,0 odsto, u kontekstu pogoršanih uslova za luksuznu robu, i pada turističkih posjeta Hongokongu i Makau, kao i usporavanja kineske privrede i smanjenja broja ruskih turista.
Grupa je juče potvrdila prognozu rasta od 8,0 odsto za tekuću godinu, uprkos ekonomskih, geopolitičkim i monetarnim nestabilnostima u svijetu.
Vrijednost akcije Ermesa od početka godine porasla je 14 odsto. Tanjug