BERLIN, Prodaja automobila u Njemačkoj smanjena je u martu za 14 odsto kao posledica sve veće neizvesnosti u pogledu privrednog rasta i sve skupljeg goriva, saopštilo je Udruženje nemačke autoindustrije (VDA).
Prema tom izvoru, smanjenom plasmanu vozila proteklog mjeseca doprinijeli su i raniji Uskršnji praznici i promjena u prikupljanju statističkih podataka.
I pored pada u martu, prodaja vozila na najvećem evropskom tržištu u prva tri mjeseca ove godine porasla je za tri odsto, na 736.000 automobila, pošto se ta industrijska grana oporavila od povećanja poreza na prodaju za tri odsto početkom 2007, prenela je agencija DPA.
U saopštenju VDA se navodi da se tržište oporavilo od šoka zbog povećanja poreza početkom prošle godine i sada je u “dobrom stanju”.
Uprkos dobroj prodaji na domaćem tržištu, mnogi njemački proizvođači vozila zabilježili su slabiji plasman na tržištu SAD čija je privreda pogođena kreditnom krizom.
To se posebno odnosi na proizvođače luksuznih automobila kao što su BMW, “Mercedes-Benc” i “Porše”, koji su u martu prodali manje vozila u SAD u odnosu na isti lanjski mjesec.