LJUBLJANA – Slovenija ima jednu od najlošijih vazdušnih veza u Evropi, pokazalo je najnovije istraživanje međunarodne udruge luka ACI Europe.
Najgore se pokazao u direktnim vezama. U prosjeku, povezanost evropskih aerodroma još se nije vratila na nivo prije pandemije covida-19, ali većina zemalja ipak bilježi bolji oporavak od Slovenije.
Povezanost aerodroma u proširenom području EU, koje uz članice udruženja čine još Island, Velika Britanija, Norveška, Švicarska i Monako, u junu ove godine bila je 14 posto niža nego u junu 2019. To uključuje i direktne i indirektne veze, objavilo je udruženje ovoe sedmice na svojim stranicama.
U Sloveniji je bila niža za 29 posto. Lošiji rezultat ostvarile su samo Švedska (-31 posto), Finska (-37 posto) i Monako (-44 posto). Samo su Grčka (za 22 posto), Island (za sedam posto) i Portugal (za četiri posto) premašili nivo prije koronavirusa.
Slovenija je u junu bila na 30. mjestu zemalja proširenog područja EU po sveobuhvatnoj vazdušnoj povezanosti. Lošije su prošli Slovačka i Monako. Po direktnim vezama zauzeo je posljednje mjesto, a upoređujući ga u tom području s 2019. – Slovenija je pretrpjela pad od 42 posto – samo Monako je lošiji.
Kao što navodi ACI Europe, rezultat se takođe može pripisati geopolitičkim napetostima i strukturnim promjenama u sektoru avioprevoza. Među potonjima je i rast tržišnog udjela niskotarifnih prevoznika koji se fokusiraju na srednje i velike aerodrome, ali ne i na manje i veće. To utiče i na ljubljanski aerodrom koji je jedan od manjih.
Glavni direktor udruge Olivier Jankovec istakao je kako vazdušnu povezanost ne treba uzimati zdravo za gotovo.
“Prošle su četiri godine od izbijanja pandemije, ali nivoi vazdušne povezanosti još se nisu u potpunosti oporavili”, rekao je. Ukazao je na sve veći jaz između “pobjednika i gubitnika” u tom području.
Problem loše povezanosti slovenačka je vlada doskočila i pozivima za dodjelu subvencija prevoznicima koji bi povezivali aerodrome sa inostranstvom.
Nakon tri poziva, Ministarstvo infrastrukture dodijelilo je sredstva za nove veze prema Luksemburgu, Rigi, Madridu i Kopenhagenu. Posljednje dvije destinacije bile su na Vladinoj listi prioriteta.
Luksemburški Luxair počeo je letjeti za Luksemburg prošlog septembra. Litvanski airBaltic leti za Rigu od uvođenja ljetnog reda u martu ove godine, španska Iberia će letjeti za Madrid od kraja jula, a skandinavski Norwegian uspostavio je vezu s Kopenhagenom krajem aprila.
U januaru je Ministarstvo objavilo četvrti poziv. Prema pisanju portala Forbes Slovenia, za njega se prijavio kiparski prijevoznik Cyprus Airways, no ministarstvo je od njega zatražilo dopunu zahtjeva.