BANJALUKA, Vozači u RS od iduće godine će vjerovatno biti suočeni s poskupljenjem premija auto-osiguranja, ali će, sa druge strane, moći pravovremeno naplatiti štetu u slučaju saobraćajnih nezgoda, što im godinama predstavlja veliki problem.
To je predviđeno paketom sistemskih mjera u oblasti osiguranja od auto-odgovornosti koje su dijelom prošle zakonske procedure nadležnih institucija RS ili tek treba da budu na njihovom dnevnom redu.
U Udruženju osiguravajućih društava RS kažu da su Agenciji za osiguranje predložili da se od iduće godine povećaju premije na osiguranje od auto-odgovornosti za 25 odsto što bi trebalo da se počne primjenjivati zajedno s novom zakonskom regulativom.
“Ići će se na povećanje premije zato što se u RS konstantno uvećava iznos šteta, ali i poboljšava vozni park”, kazao je Borko Popović, predsjednik Udruženja osiguravajućih društava.
U Agenciji za osiguranje, pak, nisu željeli prejudicirati iznose budućih tarifa, navodeći da će to tek razmatrati resorna radna grupa čiji će se prijedlog poslije toga naći i u javnoj raspravi. Čitav taj proces, kako navode, biće okočan do kraja godine.
Ukazuju, međutim, da bi od 2009. trebalo na snagu da stupi nova zakonska regulativa koja predviđa uspostavljanje informativnog sistema u auto-osiguranju koji će biti i na usluzi samim osiguranicima. Info-centar, u koji će biti uvezani Agencija, MUP i osiguravajuća društva, vodio bi registar s podacima o vozilima registrovanim u RS, te o nezgodama i prekograničnom saobraćaju.
“Prvenstveni cilj je pomoć ovlaštenim korisnicima, odnosno oštećenim licima radi efikasne i pravovremene naplate štete”, istakla je Božana Šljivar, direktor Agencije za osiguranje.
Kako se predviđa, info-centar biće i u funkciji otkrivanja i kontrole neosiguranih vozila, te stvariti preduslove za realniji obračun visine premije u auto-osiguranju baziranog na sistemu bonusa i malusa (doplata i popusta) i uspostavljanje sveobuhvatne statistike u toj oblasti. Info-centar će osiguranicima konkretno pomoći kod evidentiranja polisa osiguranja, kao konačnog dokaza da je izvršena zakonska obaveza osiguranja od auto-odgovornosti.
“Oštećena lica se putem informativnog centra informišu o licu koje je prouzrokovalo štetu i nadležnom društvu za osiguranje”, naglašava Šljivareva.Nezavisne novine