PRAG, Češki automobilski gigant “Škoda Auto” proizveo je ove sedmice sedmomilionito vozilo u svojoj novijoj istoriji koja se računa od pripajanja te firme njemačkom “Folksvagenu” 1991. godine.
Kako je navedeno u saopštenju kompanije, više od četvrtine svih proizvedenih vozila obuhvata model “škoda fabia”. Granicu od milion proizvedenih automobila premašili su i modeli “felicia” i “oktavia tur”.
U vrijeme prelaska češkog preduzeća pod okrilje njemačkog koncerna u sjedištu “Škode” u Mladoj Boleslavi se proizvodio model “škoda favorit”.
Proizvodnja “škode favorita” je nastavljena sve do 1995. godine, kada je prestala poslije sklopljenih 768.690 vozila. Nasljednik tog modela – “felicia” – je napustila proizvodne hale nakon što je sklopljeno više od milion i po tih automobila.
Značajna promjena dogodila se 1996. godine sa modelom “škoda oktavia”, koja se približava granici od milion proizvedenih vozila. Sledeći važan momenat vezan je za “fabiju”, kojih je od 1999. godine proizvedeno 1.788.063 komada. Godine 2001. “Škoda” je sa modelom “superb” došla i do segmenta više srednje klase.
Pretposlednje pojačanje bio je “rumster”, čija je proizvodnja počela 2006. godine i do sada ih je sa proizvodnih traka sišlo 160.000.
Najsvježija novost, predstavljena na ovogodišnjem autosalonu u Ženevi prije mjesec dana, je “jeti”, peti po redu “škodin” model, kojim fabrika ulazi u deo segmenta sportsko rekreativnih vozila (SUV).
Počeci kompanije “Škoda Auto” datiraju još od 1905. godine. Od tada do spajanja sa “Folksvagenom”, firma je proizvela oko pet miliona vozila.