BERLIN, Posrnuli njemački proizvođač automobila Folksvagen (VW) objavio je danas da je globalna prodaja svih 12 njegovih brendova u novembru pala za 2,2 odsto, jer je skandal u vezi sa “štimovanjem” nivoa izduvnih gasova pogodio tražnju za automobilima kompanije.
U saopštenju VW-a se navodi da je u novembru prodato 883.700 automobila, za 2,2 odsto manje nego u istom mjesecu lani, prenosi agencija Frans pres.
Samo je prodaja automobila marke “folksvagen”, glavnog brenda istoimene njemačke kompanije, u novembru smanjena za 2,4 odsto na 496.100 vozila, a pored tog brenda, VW je vlasnik i marki “porše”, “audi”, “škoda”, SEAT i “lambordžini”.
Kada se uzme u obzir 11 mjeseci ove godine, globalna prodaja svih brendova VW-a pala je za 1,7 odsto na 9,256 miliona jedinica, a samo brenda VW za 4,5 odsto na 5,336 miliona.
“Grupacija VW i njeni brendovi su trenutno suočeni sa izazovnim vremenima. Spremni smo da se nosimo sa ovim izazovom, a istovremeno smo srećni što nam naši klijenti ostaju odani”, izjavio je generalni direktor VW-a, Matijas Miler.
VW je prošlog mjeseca saopštio da je falsifikovao podatke o potrošnji goriva i emisiji CO2 na oko 800.000 automobila prodatih mahom u Evropi i da na ime toga očekuje troškove od najmanje dvije milijarde evra, uključujući kompenzacije za kupce.
Kompanija je ove nedjelje saopštila da je loše procijenila koliko je novih automobila pogođeno skandalom sa manipulisanjem vrijednostima izduvnih gasova, ističući da je riječ o znatno manjem broju vozila nego što je prvobitno procijenjeno. Agencije