BEOGRAD, Prvi radovi finansirani ruskim kreditom od 800 miliona dolara za željeznicu počeće u oktobru gradnjom drugog kolosjeka pruge Beograd – Pančevo, najavio je danas generalni direktor Željeznica Srbije Dragoljub Simonović.
Na toj dionici biće angažovano skoro 90 odsto domaćih firmi, rekao je Simonović Tanjugu, dodajući da je rok za završetak radova 824 dana.
Ugovor za modernizaciju pruge Pančevački most – Pančevo Glavna, u dužini oko 15 kilometara, potpisan je 14. juna, a vrijednost radova je 55 miliona evra.
Simonović je kazao da će ta dionica biti “napadnuta” sa više strana i da će istovremeno biti otvoreno oko 50 manjih gradilišta.
Radiće se i elektrifikacija pruge i remont željezničkog dijela Pančevačkog mosta, kako bi vozovi mogli da se kreću po projektovanoj brzini od 100 kilometara na čas, umjesto sadašnjih 40 km/h i to jednim kolosjekom, naglasio je on.
Simonović je naveo da su ostale još samo neke stvari da se riješe oko imovinskih odnosa, što će Saobraćajni institut CIP završiti sa opštinom Palilula do kraja juna, kao i da će građevinska dozvola biti izdata tokom avgusta.
Za jedan dio uređaja, prema njegovim riječima, biće raspisan tender na kome će učestvovati evropske firme, s obzirom da ruski partneri nemaju evropske standarde.
Projekat obuhvata i rekonstrukciju postojećeg kolosjeka i infrastrukture u stanicama Krnjača, Ovča, Pančevački most, Krnjača most i Sebeš, uključujući i most preko rijeke Tamiš, dvije stanice, dva stanična perona, pet novih mostova, jednu ukrsnicu, vučnu podstanicu Pančevo i ranžirnu stanicu Krnjača.
Čelnik srpskih željeznica je izrazio očekivanje da će do kraja jula biti potpisani i ugovori (aneksi za ruski kredit) za dionice na Koridoru 10 Ruma – Pećinci, Sopot – Kovačevac i Mala Krsna – Velika Plana, s obzirom da je dokumentacija pri kraju i dodao da bi radovi mogli odmah da počnu.
Simonović je kazao da bi od oktobra trebalo da počnu i ozbiljniji radovi na završetku izgradnje željezničke stanice Prokop u Beogradu, što će biti finansirano kuvajtskim kreditom od 25 miliona evra.
On je najavio da će isporuka novih elektromotornih putničkih vozova, koje Željeznice Srbije kupuju od švajcarske firme Štadler, početi u septembru 2014. i da će cijela nabavka od 21 voza biti završena tokom 2015.
Govoreći o rebalansu budžeta, Simonović je kazao da će Željeznicama Srbije biti smanjene subvencije za milijardu i po dinara, tako da će subvencije u 2013. za željeznicu biti oko 13 milijardi.
Nametnuta je teza da se subvencije daju željeznicama za plate, što nije tačno već se subvencije daju za infrastrukturu i otklanjanje “uskih grla”, naglasio je Simonović.
Željeznice su u prethodnom periodu taj novac namijenjen infrastrukturi preusmjeravale na plate kako bi obezbijedile njihovu redovnost, kažu u tom preduzeću.
Željeznice će, prema riječima Simonović, iz svojih sredstava izdvojiti tri miliona evra da bi obezbijedile redovnost zarada za nešto više od 19.000 zaposlenih.
Simonović je dodao da Željeznice Srbije nisu najveći gubitaš među državnim preduzećima, ako se uzme u obzir broj radnika. Tanjugbiz.rs