NJUJORK, Bez obzira da li se nadate unapređenju na poslu ili jednostavno pokušavate da izgradite zdrave odnose, važno je da razumijete kako vaš šef funkcioniše – šta cijeni, šta poštuje i šta nikako ne može da podnese.
1. Kasnite, a u kancelariju ulazite sa kafom u ruci. Ako ste kratki sa vremenom, preskočite kafić ili spremanje kafe u “poslovnoj” kuhinji ovog puta.
2.Neprimjereno ste odjeveni. Vaš nadređeni ne želi da se osjeća kao vaš otac ili majka, tako da neće biti oduševljen ako redovno mora da vas opominje zbog vašeg odijevanja. Neka vaš izgled bude profesionalan i zapamtite da je bolje da malo naginjete prema konzervativnijoj strani.
3. Redovno ističete svoja dostignuća. Samohvala je povremeno dobra, ali ako glasno trijumfujete nad svakom malom pobjedom, iritiraćete i kolege i svog šefa.
4. Ogovarate kolege. Većina informacija će uvijek pronaći svoj put, tako da je vjerovatno da će vaš šef već od nekog drugog saznati sve značajnije skandale. Niko ne voli dojavljivače i ulizice.
5. Lajkujete sve njegove/njene statuse. Možda ste prijatelji na Fejsbuku, ali to ne znači da morate da lajkujete ili komentarišete svaku njihovu fotografiju ili status.
6. Kradete kancelarijski materijal. To što je ormar pun papira, ne znači da treba da uzmete paket ili dva. Brzo ćete izgubiti šefovo povjerenje ako vas ulovi kako to radite.
7. Ne odgovarate na e-mailove. Ako ne odgovarate na pozive i ako je vaš inbox stalno prepun, pogodite ko će prvi čuti o tome? Vaš nadređeni. Ako ne odgovarate klijetima ili kolegama, ljudi su prisiljeni da se obrate vašim nadređenima.
8. Nudite pomoć sa sve i svašta. Znate vodoinstalatera kad mu je potrebno, pomoći ćete njegovoj djeci, nabavljate mu karte za koncert na koji želi da ode? Treba ponekad ponuditi pomoć, ali nemojte pretjerivati, prenose agencije.