TOKIO, Posrnuli japanski proizvođač elektronike Šarp pokušava da nagovori svoje zaposlene da kupuju proizvode kompanije da bi doprinijeli rastu prodaje.
Firma je precizirala da nije obavezno da radnici kupuju proizvode, ali je potvrdila da želi da oni daju proizvodima kompanije prednost u odnosu na proizvode konkurencije, prenosi britanski javni servis Bi-Bi-Si.
Lokalni mediji u Japanu javili su da je Šarp odredio ciljeve za direktore, menadžere i drugo osoblje za kupovinu proizvoda. Kompanija je to demantovala, navodeći da će učešće u programu biti potpuno dobrovoljno.
Šarp je u posljednje dvije godine primio pomoć kreditora i dugo je pod pritiskom da proda gubitaške filijale. Kompanija je u tri mjeseca, zaključno sa septembrom 2015, zabilježila pad profita iz poslovanja od 86 odsto na godišnjem nivou, a samo u sektoru prodaje LCD televizora evidentiran je gubitak od 12,7 milijardi jena (102 miliona dolara).
Kompanija se povukla sa tržišta televizora u Sjevernoj Americi i suočava se sa snažnom konkurencijom kineskih i tajvanskih rivala koji nude proizvode po nižim cijenama. Tanjug