VAŠINGTON, Južnokorejski Samsung uspio je da poveća svoj udio na američkom tržištu mobilnih telefona i približi se do sada neprikosnovenom Apple koji proizvodi iPhone telefone.
Najnoviji podaci pokazuju da Samsung sada drži 30 odsto tržišta, naspram Apple i 39 odsto, dok je prije godinu dana razlika bila 41-21 u korist američkog proizvođača.
USA Today navodi da se daleko iza njih nalaze Motorola sa sedam odsto i HTC i LG sa po šest odsto.
Jedan od razloga za rast Samsunga svakako leži u četiri milijarde dolara koje je kompanija prošle godine potrošila na reklamu.
“Potroši su više od Apple, Microsof ili Koka Kole”, kaže analitičar Horas Dediju, koji prati tržište.
Samsung je najveći uspjeh ostvario svojim novim telefonom Galaxy S3, koji je pandan Apple iPhonu 5.
Iako su i ostali proizvođači izašli sa odličnim telefonima, HTC sa One X modelom, Motorola sa Razr HD i LG sa Optimus G, oni nisu podigli prodaju tim kompanijama.
“To su dobri aparati, nije stvar u kvalitetu, već u marketingu i brendiranju tih telefona”, smatra Sara Rotman iz Forester Riserča.
Posljednji koji pokušava da uhvati priključak je Blackberry, predstavivši prije nekoliko dana svoja dva nova modela. Tanjug