HONGKONG, Kompanija za proizvodnju kofera Samsonajt (Samsonite) objavila je danas da će kupiti američkog proizvođača luksuznog prtljaga Tumi za sumu od 1,8 milijardi dolara, što će joj omogućiti čvrsto uporište na unosnom kineskom tržištu luksuznih proizvoda.
U saopštenju dostavljenom Honkonškoj berzi, na kojoj već pet godina trguje svojim akcijama, Samsonajt je saopštio da će platiti 26,75 dolara za svaku akciju Tumija, prenosi agencija Frans pres.
Samsonajt, čije su akcije poslije ovog saopštenja uzletjele za preko tri odsto, na 24,45 honkonških dolara (3,15 američkih dolara), poručio je da je Tumi “idealan strateški partner” za njegovo poslovanje.
“Ovo je transformativna akvizicija za Samsonajt, koja će značajno proširiti naše prisustvo na izuzetno atraktivnom svjetskom tržištu poslovnih torbi”, izjavio je generalni direktor Samsonajta, Rameš Tajnvala.
Brojni zapadni brendovi su u posljednjih nekoliko godina otvorili prodavnice u Kini, koja se smatra najvećim svjetskim tržištem za luksuznu robu, pošto je rastuća srednja klasa “poludjela” za šopingom.
Francuska kompanija Hermes, poznata po luksuznim tašnama, otvorila je 2014. četiri prodavnice u Šangaju, trgovinskoj prijestonici Kine, navodi Frans pres.
Luksuzni brend Tumi, koji prodaje kofere čija je cijena čak 1.300 dolara, ima 170 prodavnica širom svijeta, a planira da otvori još 20 u ovoj godini, prema podacima njujorške agencije “Blumberg”.
Samsonajt, s druge strane, planira da udvostruči godišnju prodaju na 4,7 milijardi dolara do kraja 2020. godine, navodi agencija Frans pres. Tanjug