BEOGRAD, Iako je najavljeno, ruski “Ural vagon zavod”, još uvijek nije spremio ponudu za Željezaru Smederevo. Više detalja će se znati krajem ovog mjeseca.
U Vladi Srbije “spremaju i alternativno rješenje – za svaki slučaj”
Pregovori sa ruskim partnerom, a koji je na pretkvalifikacionom tenderu jedini pokazao interesovanje za kupovinu Željezare, trebalo je da započnu sredinom ovog mjeseca.
Prema posljednjim, nezvaničnim informacijama iz Moskve, “Ural vagon zavod” je odustao od ideje da postane stoprocentni vlasnik smederevske Željezare.
Urađene analize ukazuju im da je mnogo bolje ukoliko država Srbija, sa “Ural vagon zavodom” napravi sporazum o osnivanju zajedničkog preduzeća, sličnom onom koji danas imamo sa “Fijatom” o proizvodnji automobila u Kragujevcu.
– Takva ideja se pominjala i prilikom posjete naše delegacije Moskvi. Međutim, ništa slično zvanično nam nije upućeno – tvrde izvori “Blica” u Vladi Srbije.
Koja su to alternativna rješenja za Željezaru Smederevo, zvanično u Vladi Srbije ne žele da govore. Sačekaće, kažu, do kraja mjeseca.
Ali, nezvanično se može čuti da je u pitanju ulaganje u novi program Željezare koji bi omogućio da njeni proizvodi nađu kupce u ovom djelu Evrope, pa i u Srbiji.
Danas Željezara, praktično, i ne radi. Od dvije visoke peći, jedna je na režimu tihog hoda, dok je druga potpuno ugašena.
Prema tvrdnjama radnika koji održavaju pogone u Željezari, visoka peć koja se nalazi na režimu tihog hoda može biti brzo pokrenuta, dok drugoj za ponovni početak rada treba najmanje pola godine.
Zaposleni, a njih ima gotovo 5.000, nalaze se na prinudnim odmorima i dobijaju mjesečno 60 odsto prosječne zarade.
U početku se, još u vrijeme vlade Mirka Cvetkovića, mislilo da država može da preuzme rukovođenje čeličanom. Blic