Close Menu
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
    • ANALIZE
    • EKSKLUZIVNO
    • INTERVJU
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
    • ENERGETIKA
    • FINANSIJE
    • TRŽIŠTE KAPITALA
    • TRGOVINA
    • TURIZAM
  • TECH
  • SVIJET
    • ZANIMLJIVOSTI
  • MULTIMEDIJA
    •   Video
    • Foto Galerija
    • Infografika
  • PROMO
Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube Viber
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
Donacije
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
    1. ANALIZE
    2. EKSKLUZIVNO
    3. INTERVJU
    4. Vidi sve

    Hoće li BiH kupovati ruski gas iz treće ruke

    22. Oktobra 2025. — 14:57

    Novi porez u RS: Udar na sivu ekonomiju ili na investitore?

    15. Septembra 2025. — 15:41

    Reciklaža baterija kao biznis budućnosti

    10. Augusta 2025. — 15:00

    Simbioza na djelu: Stanivuković i SNSD poklonili milionski vrijedno gradsko zemljište

    7. Augusta 2024. — 13:00

    Skandal: Bivši načelnik Dubice prodavao ERS-u ukradenu struju

    11. Decembra 2025. — 11:59

    Ekskluzivno: Gordan Pavlović kupio Fabriku duvana Banjaluka

    26. Novembra 2025. — 16:54

    Ekskluzivno: Vlada Srpske nudi Serdarovu 242 miliona KM

    22. Augusta 2025. — 16:22

    Ekskluzivno: CAPITAL otkriva imena uhapšenih carinika

    16. Decembra 2024. — 10:47

    Kazne za zloupotrebu ličnih podataka u BiH do 40 miliona KM (VIDEO)

    3. Novembra 2025. — 13:29

    Srpska vraća Rufiju 41 milion KM za zemljište na Jahorini

    30. Oktobra 2025. — 18:20

    Tanić za CAPITAL: Na domaćem tržištu više ne možemo kupiti ni cijevi za grijanje

    21. Marta 2025. — 20:10

    Kako je Širbegović od posuđenih 1.500 KM došao do milionskog profita

    14. Marta 2025. — 19:55

    Budžet predsjednika RS povećan na 80 miliona KM

    12. Decembra 2025. — 16:32

    „Aerodromi RS“ se zadužuju šest miliona da vrate dug IRB-u

    12. Decembra 2025. — 15:58

    Pao tender „Mlječanice“ vrijedan 10,5 miliona KM

    12. Decembra 2025. — 14:42

    Vlada „izgurala“ Kusturicu iz Andrićgrada

    12. Decembra 2025. — 13:30
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
    1. ENERGETIKA
    2. FINANSIJE
    3. TRŽIŠTE KAPITALA
    4. TRGOVINA
    5. TURIZAM
    6. Vidi sve

    Evropska autoindustrija se nada ukidanju zabrane dizelaša i benzinaca

    10. Decembra 2025. — 13:35

    TE Tuzla obustavila rad Bloka 6 zbog nedostatka uglja

    10. Decembra 2025. — 11:49

    Minić: Radi se na prevazilaženju dugogodišnjeg problema u RiTE “Ugljevik”

    8. Decembra 2025. — 16:22

    Đedović Handanović: Situacija oko NIS-a sve složenija

    8. Decembra 2025. — 13:16

    Budžet predsjednika RS povećan na 80 miliona KM

    12. Decembra 2025. — 16:32

    Centralna banka BiH: Gdje i kako zamijeniti povučene novčanice nakon 31. decembra 2025.

    12. Decembra 2025. — 11:55

    Rastu cijene nafte i zlata: Evropski berzanski indeksi u blagom porastu

    12. Decembra 2025. — 11:31

    Devizne rezerve BiH porasle na 18,28 milijardi KM

    12. Decembra 2025. — 11:13

    Akcije “Potkozarja” prodate za 4,2 miliona KM

    3. Decembra 2025. — 12:34

    Na dobošu akcije u 53 preduzeća iz Srpske

    30. Novembra 2025. — 08:02

    Uzrok rebalansa budžeta promjene u prihodima i prioriretima u rashodima

    25. Novembra 2025. — 15:03

    Promet na Banjalučkoj berzi 52.749 KM

    4. Novembra 2025. — 15:32

    Hoće li kafa pojeftiniti

    10. Decembra 2025. — 10:05

    Srdić: Građani nasjeli na marketinške trikove trgovaca

    6. Decembra 2025. — 14:31

    Više od trećine uvoza BiH dolazi iz zemalja bivše Jugoslavije

    5. Decembra 2025. — 11:35

    Evropa ubrzano prelazi na mobilna plaćanja

    5. Decembra 2025. — 11:11

    Šulić: Očekuje se rekordna zimska sezona

    12. Decembra 2025. — 08:36

    Wizz Air otvara bazu u Tuzli, ali bez najvažnije linije – iako je za nju dobio novac

    11. Decembra 2025. — 07:39

    Banjaluku za 10 mjeseci posjetilo skoro 110.000 turista

    9. Decembra 2025. — 12:08

    U oktobru broj turista u BiH veći nego u u istom mjesecu lani

    6. Decembra 2025. — 12:25

    Maričić: Poreska uprava sprovodi niz aktivnosti na suzbijanju sive ekonomije

    13. Decembra 2025. — 11:26

    Evropska autoindustrija se nada ukidanju zabrane dizelaša i benzinaca

    10. Decembra 2025. — 13:35

    TE Tuzla obustavila rad Bloka 6 zbog nedostatka uglja

    10. Decembra 2025. — 11:49

    Minić: Radi se na prevazilaženju dugogodišnjeg problema u RiTE “Ugljevik”

    8. Decembra 2025. — 16:22
  • TECH
  • SVIJET
    1. ZANIMLJIVOSTI
    2. Vidi sve

    Počinje proizvodnja prvog pravog letećeg automobila

    13. Decembra 2025. — 13:10

    Ko se nalazi na vrhu globalne piramide bogatstva od 470 biliona dolara?

    12. Decembra 2025. — 09:11

    Bankar na lotu osvojio 16 miliona evra i pao na nulu: Pokušao da posluje i u BiH

    11. Decembra 2025. — 13:49

    “Paramount Skydance” uputio neprijateljsku ponudu za “Warner Bros Discovery”

    10. Decembra 2025. — 15:06

    Ruske rezerve zlata dostigle istorijski vrhunac

    13. Decembra 2025. — 12:20

    Najveći njemački proizvođač čelika zaustavlja proizvodnju

    13. Decembra 2025. — 09:58

    Rajaner ukida 20 belgijskih ruta

    12. Decembra 2025. — 10:20

    Meksiko uveo visoke carine Kini

    11. Decembra 2025. — 11:00
  • MULTIMEDIJA
    •   Video
    • Foto Galerija
    • Infografika
  • PROMO
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
  • ENERGETIKA
  • TURIZAM
  • TRGOVINA
  • TRŽIŠTE KAPITALA
  • TECH
  • ZANIMLJIVOSTI
  • SVIJET
  • FINANSIJE
  •   VIDEO
  • PROMO
Home » RS suvlasnik Bobar i Balkan Investment, a uskoro i Nove banke

RS suvlasnik Bobar i Balkan Investment, a uskoro i Nove banke

adminadmin15. Juna 2011. — 17:1049 komentara3 minute čitanja

BANJALUKA, Republika Srpska je postala suvlasnik dvije banke i jedne osiguravajuće kuće. Investiciono-razvojna banka je po nalogu Investicionog odbora IRB, kojim predsjedava premijer RS Aleksandar Džombić, za 13 miliona KM kupila udio u nekoliko finansijskih institucija.  Državnim novcem dokapitalizovane su Balkan Investment Banka (5 miliona KM), Bobar Banka (6 mil. KM) i osiguravajuće društvo “Aura” Banjaluka (2 mil. KM), saznaje portal CAPITAL.ba.

IRB odnosno njeni Akcijski i Fond za restituciju, postali su tako ponosni vlasnici 20 odsto Bobar i 14 odsto Balkan investment banke. Nemaju pravo glasa, jer su kupljene prioritetne nekumulativne akcije koje zauzvrat garantuju određeni godišnji prinos. Premijer RS Aleksandar Džombić potvrdio je da su dokapitalizovane Bobar i Balkan Investment banke, te Aura osiguranje, i otkrio da su u toku pregovori sa Novom bankom Banjaluka koja je takođe izrazila interes za podršku.

“Podržaćemo i sve ostale finansijske institucije koje zatrebaju podršku. Kapitalno jačanje finansijskih institucije je jedna od mjera za sprečavanje posljedica svjetske ekonomske krize koju smo usvojili. Izmijenom pravila IRB to je i omogućeno. Privrednici i bankari  tražili su podršku finansijskom sektoru, koji je kod nas stabilan, ali cilj je da podstaknemo nastavak kreditne aktivnosti“, rekao je Džombić.


.

Država ima interes da  dokapitalizuje finansijske institucije, kažu u Balkan Investment banci. To je, ističu indirektna i jasna podrška privredi. “Vjerujemo da je bitno da  država podržava finansijske institucije. Tako mi možemo podržati privredni i poljoprivredni razvoj. Pored indirektne podrške privredi, RS  ima interes i kroz  zagarantovani prinos od 8% na godišnjem nivou“, kaže Edvinas Novickas direktor Balkan Investment banke.

.

Novac i onima što krše zakon
IRB je uložio dva miliona KM u akcije malo poznate osiguravajuće kuće Aura koja je osnovana u Gradišci. Sada uz dva fizička lica Tunjić Zorana i Gecić Branislava, RS je suvlasnik 49,94 odsto kapitala, ali po istom receptu kao kod banka, bez prava odlučivanja. U Auri su nas uputili da pogledamo Prospekt o emisiji akcija na web sajtu u kojem kažu sve piše.

Država je, naime kupila udio u preduzeću koje je imalo ogroman problem sa adekvatnošću kapitala, upitnim investicijama i troškovima. Srpska je suvlasnik u preduzeću za koje je njihov interni revizor u svom izvještaju za 2009. godinu izrazio sumnje da primjenjuje zakone o porezima i doprinosima.
IRB je tako postala vlasnik 50% osiguranja Aura koje je državni regulator više puta kažnjavao jer krši zakon.
“…Agencija za osiguranje RS je u više navrata vršila kontrolu poslovanja Društva, nakon kojih je izrekla nekoliko kaznenih mjera prema drušvu i odgovornim licima. Razlog je bio kršenje propisa iz oblasti osiguranja…”, navodi se u revizorskom izvještaju sa rezervom Aura osiguranja.

.

Dokapitalizacija finansijskih institucija državnim novcem omogućena je izmjenom pravila IRB koja je izvršena krajem prošle godine. Podržane su institucije koje u više navrata nisu uspjele ubijediti druge investitore, odnosno propale su im emisije obveznica na Banjalučkoj berzi. Inače u Bobar i Balkan Investment banci, nesrazmjeno njihovom kapitalu i tržišnom učešću, država je prošle godine držala 70,5 miliona KM ili skoro trećinu ukupnog oročenog novca od privatizacije i sukcesije.

autor: Capital.ba

Revizorski izvještaj AURA osiguranje 2009

Preuzimanje dijelova teksta ili teksta u cjelini je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na www.capital.ba
vazno
Podijeli: Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp Copy Link Email
Prethodni članak“Nelt” uvodi SAP softver
Sljedeći članak Nastavak pregovora sa Vladom RS i prekid štrajka sutra u 7.00 časova

Povezani članci

NOVOSTI 05 minuta čitanja

Apel da se u Hrvatskom saboru ne podrži zakon o Trgovskoj gori

TECH 02 minute čitanja

Počinje proizvodnja prvog pravog letećeg automobila

49 komentara

Molimo Vas da pročitate sledeća pravila prije komentarisanja:
Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]

  1. Propast 15. Juna 2011. 19:27

    Ovo je jeste propast, supanje u šuplje.

    Odgovori
  2. nemirko 15. Juna 2011. 20:42

    Strašno!

    Odgovori
  3. pd8659 15. Juna 2011. 21:02

    ništa novo, ovo je stara taktika kada političari i bankari žele da operu kriminal. Šema ide otprilike ovako: banka odobri i isplati milionske kredite političarima ili njima bliskim ljudima, znajući unaprijed da ih ovi neće plaćati. Kako krediti dospjevaju na naplatu a niko ih neplaća banka mora u konačnici pokriti gubitke iz kapitala koji se tako sve više smanjuje. E sad da banka ne bi propala država tj. ti političari “neplatiše” najčešće pod parolom za brigu o depozitima štediša upumpaju državni novac u banku kroz dokapitalizaciju pa fino na taj način država faktički pokrije gubitke banke odnosno država faktički otplati kredit koji je podigao političar “neplatiša” a njemu fino ostane par miliona novca koji je što je još važnije iz dokazivih, zakonitih izvora. Sve je fino po zakonu i samo se neke osobe iz banke eventualno mogu procesuirati za nesavjestan rad u službi, što je malo vjerovtano sve dok to uprava banke ne zatraži od policije.

    Odgovori
  4. bosman 15. Juna 2011. 21:51

    tako se rješava i nenaplativi kredit šefa kabineta pred. vlade: g-đa Dragičević Željka i to preko Bobar banke: 5 miliona KM!

    Odgovori
  5. mirko 15. Juna 2011. 22:00

    ma dajte ljudi, i vi biste na mjestu Vlade svoj novac ulozili po 8% onome ko vam ponudi, zar ne biste?Pa ko prvi mladi, njegova je! A s druge strane, ne znam zasto se ljudi bune na IRB i Vladine pare, nismo zadovoljni kamatnim stopama? Ma trebaju nama kamatne stope od 20% kao u MKO, pa bismo vidjeli sta cemo i kako cemo i koga bi onda kritikovali…klasika, uvijek imamo negativan komentar na ono sto drugi cine, to nam je u krvi.

    Odgovori
  6. Pero 15. Juna 2011. 22:30

    Konacno dobra vijest. Nadam se da ce uskoro Vlada RS tako otkupiti i akcije Hypo banke, NLB Rzavojne banke i drugih banaka.
    Nema razvoja privrede bez domaćih banaka. Moja djevojka radi u jednoj takvoj banci i znam da je ovo dobra spas pod uslovom da Vlada RS bude pravillno uprvaljala svojim akcijama.

    Odgovori
  7. b191 15. Juna 2011. 22:47

    šališ se, zar ne??

    Odgovori
  8. lemi 15. Juna 2011. 22:58

    ironican zaista.

    Odgovori
  9. Djuka 16. Juna 2011. 07:23

    mislim da ovde sigurno nema prostora za napad na finansijske institucije koje su iskoristile mogućnost da ih država dokapitalizuje. u pravilima IRB je vrlo jasno navedeno ko mogu biti korisnici tih sredstava, i oni kojima je bio potreban kapital, iskoristili su tu mogućnost. i opet kod nas “teorija zavjere” da su ta sredstva namjenjena samo odabranima??!!! od stupanja na snagu pravila IRB, država je učestvovala u svim emisijama, bez obzira o kom se emitentu radi!! a ni Hypo-u ni NLB nije zabranjeno da objave prospekt koji će biti u skladu sa pravilima IRB!!

    Odgovori
  10. Djuka 16. Juna 2011. 07:30

    a po pitanju ovih neuspjelih emisija obveznica koje niko nije htio da kupi osim države….koliko znam, bila je samo jedna neuspješna emisija akcija Bobar banke još prije dvije-tri godine, sve emisije Balkana su bile uspješne, a Aura je imala samo ovu jednu??

    Odgovori
  11. dejan 16. Juna 2011. 08:21

    Jedna vazna napomena je da prioritetne akcije u ovo slucaju nisu ni blizu kao vlasnicke, tako da se ne moze govoriti o vlasnistvu, kao i o suvlasnistvu!!!

    Odgovori
  12. zoso 16. Juna 2011. 08:24

    @ 5, onda kada vlada investira u obveznice koje daju prinos 12 % mi trebali biti sretni. Toliki je prinos recimo na obveznice Grčke i …

    Odgovori
  13. Djuka 16. Juna 2011. 08:50

    @12 sve vrste akcija su vlasnicke, razlika je samo u pravu upravljanja. uostalom i prioritetne akcije daju pravo ucesca u radu skupstine akcionara!!!

    Odgovori
  14. mirko 16. Juna 2011. 09:27

    @12 da, ali tako dajes domaci
    kapital za razvoj Grcke ili druge zemlje, a ovim kapitalom, i plasmanom preko banaka dajes podrsku domacoj privredi! Dakle, dvostruki interes za Vladu!

    Odgovori
  15. rakovic 16. Juna 2011. 09:34

    @5
    zašto onda IRB ulaže po 8% a narodu i preduzećima ta varijanta nije dostupna?

    Odgovori
  16. Djuka 16. Juna 2011. 09:41

    e, a da je vlada kojim slucajem ulozila sredstva u grcke obveznice, odmah bi bili negativni komentari da se sredstva od prodaje drzavnog kapitala u telekomu, pored nase privrede kojoj su potrebna, ulazu u druge ekonomije….

    Odgovori
  17. mirko 16. Juna 2011. 09:55

    @15, na javni poziv se mogu prijaviti svi zainteresovani, i fizicka i pravna lica

    Odgovori
  18. New approche 16. Juna 2011. 10:06

    Poprilicno kompleksno pitanje, nemojte izlijetati sa komentarima tek tako olako..
    Znam kada drzava hoce da stabilizuje bankarski sektor ona preuzima vecinski paket akcija tj. preuzima odgovornost za banku i za trziste, ali uzimanje manjinskog paketa akcija po meni nije bas opravdano, sem toga de se cini usluga stranom vlasniku..
    I meni kad zatreba para volio bi prodati 10-15 posto preduzeca po knjigovodstvenoj vrijednosti, i time rijesiti problem, ali takvog suvlasnika nema nigdje, sem na berzi tj. na otvorenom trzistu.
    Glavni zadatak Agencije za bankarstvo jeste upravo da se nosi sa ovakvom situacijom, pitam se gdje su sada ?
    Cinjenica da je se napravila greska provatizacijom cjelokupnog bankarskog sektora, ja licno nemam nista protiv da jedna do dvije banke budu u vlasnistvu drzave, time postajemo kamatno kurentnije, i imali bi bolju kontrlu nad bankarskim sektorom, ovako nam stranci kroje kapu kako hoce..
    Jedan od takvih efekata trebao se postici i sa IRB-om, al bice da drzava nikad nije bila racionalan vlasnik i pored izrazene volje..
    Vecinsko vlasnistvo u jendoj do dvije banke, ostalo na berzu, po meni je jedna od optimalnih opcija..
    Mislim da su neke od banaka zrele da se preuzmu, i to teba iskoristiti da se napravi balans u vlasnickoj strukturi. Ali protiv sam davaja naseg novca (poreskih obveznika) u manjinske pakete akcija, da bi se sanirala pogresna poslovna strategija postojecih vlasnika..
    Naravno, sve je ovo za diskusiju, mozda ima i boljih rijesenja, kako zaustaviti tonjenje cjelokupne privrede, koje su inicirale neodgovorne-pohlepne banke..
    Ako ikad dodje do osnivanja/preuzimanja ijedne banke od strane vlade, svo poslovanje cu usmjeriti ka toj banci..

    Odgovori
  19. lemi 16. Juna 2011. 10:27

    o cemu vi pricate? pa ko ne bi pristao da ga finansira drzava, ili bilo ko drugi, a da on zadrzi vecinski paket akcija?
    ‘Ako ikad dodje do osnivanja/preuzimanja ijedne banke od strane vlade, svo poslovanje cu usmjeriti ka toj banci..’
    izvini ali je ovo najveca glupost koju sam procitao. sjetimo se sta je bilo sa domacim bankama i kako je mile ronhil, zajedno sa ljubom klincovom upropastio kristal banku, a ostatak ekipe razvojnu i banjalucku. naravno, nisu za to nikad odgovarali. sjetimo se kako je osnovana nova banka, te ko je vlasnik balkan investment banke i kojim tokovima su dosli do novca. i za kraj, nisu banke inicirale tonjenje privrede, one su samo podrzale projekte koji si doveli do toga 😛

    Odgovori
  20. New approche 16. Juna 2011. 10:44

    Jedni moguci vlasnik ispred gradjana je Vlada, bila ona dodikova ili necija druga ali valda, pa zato ti odbija od usi, nisam poistovijetio Vladu sa Dodikom niti sa bilo kime.
    Nema potrebe za izvinjenjem, razumijem ti reakciju..
    Ako vlada (ova, neka buduca) preuzme ijednu banku, to ce biti korektivni faktor na izborima, danas imamo strance, i kakav god belaj da se ucini, oni kazu, pa mi tu nemamo uticaja, to je strani kapital. Ja sam za to da preuzmu odgovornost tj. da uzmu vruci krompir i da odgovaraju za finansijsko trziste u RS.
    A ne da tu bude eksponent nepoznata Slavica Injac, baba od svojih 65 godina.. a da se iza njenih ledja devastira privreda.
    Ja smatram da su banke genericki nanijele stetu priverdi i drustvu. Prije bi dao dodiku da ukrade par miliona nego strancima da nas pokoravaju..

    Odgovori
  21. rakovic 16. Juna 2011. 10:54

    @17
    Pročitaj prospekt pa ćeš vidjeti da bi se sve urušilo kada bi se javila neka fizička ili pravna lica. Kod Bobar Banke su ubačene neke stvari u prospekt koje su više element nekog investicionog ugovora, a ne prospekta.

    Odgovori
  22. rakovic 16. Juna 2011. 11:04

    pravo da prodaju povlašćene (prioritetne), nekumulativne akcije Banci, najniže po cijeni
    po kojoj su ih stekli, ukoliko Banka ne ispunjava uslove propisane Prospektom i
    osnivačkim aktom, koje se odnose na obaveze prema vlasnicima povlaštenih
    (prioritetnih), nekumulativnih akcija.
    Ovaj dio je već komičan. Vlastite akcije banka može otkupiti isključivo uz prethodnu saglasnost ABRS. Ovo pravo akcionara (IRB) je suprotno važećim propisima

    Odgovori
  23. rakovic 16. Juna 2011. 11:06

    pravo glasa do isplate dividende, u omjeru 1:1, ako Banka ne isplati ukupan iznos
    dividende na povlašćene (prioritetne) nekumulativne akcije do 30.juna tekuće za
    prethodnu godinu,
    A i ovo je komično u situaciji kada se skupština akcionara održava jednom godišnje. Drugi problem jeste kako se ovo pravo aktivira-deaktivira, kojim aktima. Uopšte nebuloza.

    Odgovori
  24. lemi 16. Juna 2011. 11:21

    #20
    vlada, odnosno izvrsna vlast nije niti moze biti titular, ali kako je kod nas sve iskrivljeno, pa izuzetak, odnosno nepravilnost postaje pravilo. kako mislis da ce domaca vlast odgovarati za finansijski sektor, kada ne odgovaraju za prevare u vise-stotina-milionskim iznosima koje su ucinili? nije dodik pokrao par miliona, eh da je samo toliko. on i njegovi su od 2005. naovamo otudjili bar jedan godisnji budzet rs, ukoliko bi se sumirali svi ‘projekti’. mi se susrecemo sa dilemom: dati neki resurs strancima ili ga imati u drzavnom vlasnistvu, a neodgovorno (u najmanju ruku) upravljati sa istim. naravno da smatram da je greska dati bankarski sektor maltene kompletno strancima, ali kad vidim kako su domaci upravljali, zamislim se…
    a ovo sto je neko rekao za prinos od 8%, opet me nasmijavate. u bosni niko ne ulaze ni marke (sto stranac sto rezident) ako nema bar 30% godisnje. pri tome, taj ciljani prinos se lomi na 5-8% legalno, a ostalo potpada pod sivu ekonomiju i pranje novca.

    Odgovori
  25. New approche 16. Juna 2011. 11:47

    Krivo sam se odrazio.. sto bi rekli, rijec je o drzavnim parama koje su pod kontrolom vlasti tj. premijera Dzombica, CITAT: “Republika Srpska je postala suvlasnik dvije banke i jedne osiguravajuće kuće. Investiciono-razvojna banka je po nalogu Investicionog odbora IRB, kojim predsjedava premijer RS Aleksandar Džombić, za 13 miliona KM kupila udio u nekoliko finansijskih institucija. Državnim novcem dokapitalizovane su Balkan Investment Banka (5 miliona KM), Bobar Banka (6 mil. KM) i osiguravajuće društvo “Aura” Banjaluka (2 mil. KM)”

    Odgovori
  26. postar 16. Juna 2011. 12:57

    Vlada je 65% vlasnik “Pošta srpske”. Pošta ima zaposlenih 2500 radnika. Mislim da bi Vlada mogla Pošti dati 10-ak miliona za osnivanje “Post banke”. Pominjem 2500 radnika, mislim da su oni preči od Gavrila Bobara.
    Ovdje se ne radi ni o kakvoj namjeri formiranja domaće banke i slično. Ovo je klasično pranje para, kao što je već neko objasnio. Koja je to logigka prodati banake za po 1 euro ili 100 hiljada, a poslije za manjinski paket akcija u njih ulagati milione…

    Odgovori
  27. Igor 16. Juna 2011. 13:12

    @3
    Dobra opservacija i jedino što ima smisla. Nevolja je što će ovo samo dati podstreka da se ista praksa nastavi.

    Odgovori
  28. Bojan B. 16. Juna 2011. 13:35

    @postar
    Tacno, AKCIJSKI FOND RS AD BANJA LUKA je vlasnik65,000812 % Pošte Srpske a.d. Banja Luka.
    Mislim da je opravdano i logicno da nase Poste osnuju banku, i to ne samo zarad samih zaposlenih, nego i zbog potencijalno novih radnih mjesta i cinjenice da vec imaju integrisan platni promet, tako da bi se bankarske usluge samo dodale postojecoj infrastrukturi koja je impozantna.
    A da ne pominjem pozitivan odaziv nasih ljudi i trzista na ovakvu inicijativu.
    Mogla bi se tu i anketa sprovesti, pa da vidimo sta bi ljudi rekli, da li MKO ili Poste srpske ? eto konkretno anketno pitanje..

    Odgovori
  29. Bojan B. 16. Juna 2011. 14:13

    Postovani “Poste Srpske”,

    Na portalu capital.ba vodi se vec duze vremena diskusija na vise naslova o bankarskom setoru i poslijedicama/uticaju stranog kapitala u ovom sektoru na privredu i drustvo..
    Po nasoj analizi/spoznajama poslijedice su katastrofalne!
    Na trzistu se pojavila inicijativa koja vodi ka osnivanju domace banke, koja bi balansirala i sprijecila nekontrolisano divljanje kamatnih stopa i drugih nus-pojava koje proizvode drustveno neodgovorne – strane banke.
    Osnivanje banke od strane Posta Srpske bi bio pun pogodak.
    Smatramo da bi se na ovakav nacin popravio status Posta Srpske, zaposlili novi ljudi, i omogucilo nasim privrednicima da posluju sa svojom domacom bankom “Post-banka”-om.
    Zelimo da ovaj mail prihvatite kao impuls sa trzista, koji Vam govori u kojem pravcu treba da se krecete/razmisljate.

    Smatramo da bi sprovodjenje ankete po pitanju osnivanja banke u Postama Srpske, bio podrzan od strane fizickih i pravnih lica u RS.

    U nadi da cete proslijediti ovaj mail odgovornim u Vasoj kompaniji,

    Prijateljski pozdrav,

    Bojan B1. dipl.
    [email protected]

    Odgovori
  30. Samuel 16. Juna 2011. 14:29

    Koordinacija i kooperacija na nivou nema sta. Jasno je sve su to privatna preduzeca pa mislim da svi ostali imaju pravu na drzavne pare i da se kod sviju koji imaju probleme odrjesi kesa i uplati novac
    Predlazem da svi redom iz privatnih preduzeća napisu koliko kome treba para da im se dokapitaluzuje preduzeće jeftinije je od kredita i ostace nesto za dalje. Dobro je ovo do 49,9% akcija da mogu da plate i da nemaju pravo glasa a onda opet jovo na novo.
    Eto narode Zeljeznice imaju svoje privatne akcionare i ovi tras pare u privatne džepove, isto je i sa ove dvije banke (Bobar je finansirao zadnje dvije kampanje SNSDa i onda kada nisu mogli da mu prebace i daju kredit da se izvadi iz gabule sada su nasli sjajan modalitet.
    Isto je i sa drugima nema razlike.
    Pa neka tako nam i treba neka nase pare trose kako hoce i neka daju kome hoce kad nas se j*** i nije nas briga. Pa de opet na izbore pa dajte im mandat,…. i nazdravlje Vam bilo.

    Odgovori
  31. lemi 16. Juna 2011. 15:12

    #29
    pa i ta hipoteticka drzavna banka bi trebala poslovati po trzisnim i profitnim principima, sto znaci da u startu ideja o socijalnoj drzavnoj banci ne pije vode. ako poste srpske imaju novac, niko ih ne sprecava da osnuju svoju banku (izuzecu zakonske peripetije koje bi se mogle rijesiti). ali, ako nemaju novac, koliko ima smisla traziti isti od drzave (citaj IRB), da se osnuje kvazi post banka, sa jednim od zadataka da se poboljsa polozaj preduzeca poste srpske?
    druga stvar, pogleda li se segmentacija bankarskog trzista u rs, isto je prezasiceno i ima viska banaka. prostora za nove banke tesko da ima. osim toga, poste srpske su totalno neprofitno organizovano preduzece, cije recimo samo plate radnicima iznose ogromnih 73% od ukupnih rashoda. neko ce reci da je to radno intenzivna djelatnost, a ja cu ga pitati sta bi sa svojevremeno najmodernijim informatickim sistemom koje su poste imale prije x godina, sta je sa internet provajderom posta, i mnogim drugim projektima koji su – propali.

    Odgovori
  32. Bojan B. 16. Juna 2011. 15:45

    Ne ne, ja samo iznosim svoj licni stav da bi volio da poslujem sa bankom koja nije u vlasnistvu stranog kapitala, to je moja zelja kao potrosaca/konzumenta tih bankarskih proizvoda, i bez oklijevanja bi tako postupio.. Koji bi mogli biti sve ciljevi te banke, to neka malo i drugi razmisljaju, ja samo izrazavam svoju zelju, znaci, zapakovan proizvod sa naljepnicom “Post banka” bi kupio.

    Odgovori
  33. lemi 16. Juna 2011. 15:52

    pa imas, pavlovic banku, novu banku djelimicno, mf banku, agrobanku uskoro…

    Odgovori
  34. Bojan B. 16. Juna 2011. 15:57

    One su u stranom/privatnom vlasnistvu..
    Gdje ovdje RS ?

    Odgovori
  35. lemi 16. Juna 2011. 16:00

    ti si valjda jedini koji bi polozio novac u banku ciji bi vlasnik bila republika srpska 😛

    Odgovori
  36. rakovic 16. Juna 2011. 16:01

    @34
    Da si pravovremeno reagovao mogao si sebi jednu i da kupiš po cijeni od 1 EUR do par stotina hiljada KM.

    Odgovori
  37. Bojan B. 16. Juna 2011. 16:05

    @36
    Mislim da im cijena ponovo ide u tom smijeru..

    Odgovori
  38. rakovic 16. Juna 2011. 16:06

    znači da spremimo ušteđevine za kupovinu 🙂

    Odgovori
  39. Bojan B. 16. Juna 2011. 16:09

    Naravno, znas kako to ide..

    Odgovori
  40. Bojan B. 16. Juna 2011. 16:09

    @Lemi
    To bi bilo najsigurnije poslovanje, vidis kako izvlace gubitase, daju im milione..
    Kako bi tek bila sigurna ta banka u vlasnistvu RS.. Zar ne ?

    Odgovori
  41. focus 16. Juna 2011. 23:19

    Zašto me ni malo ne čudi što su baš ove dvije banke dokapitalizovane a Nova banka je sledeća!!! Dobra stvar je ta što sada znamo koje će prve propasti kada dođe kraj ovoj vlasti…
    pohvale za samuelov komentar…

    Odgovori
  42. postar 17. Juna 2011. 08:16

    Pošte Srpske i sad obavljaju poslove platnog prometa, ali učešće u ukupnom “kolaču” platnog prometa je veoma mali, i svakim danom je sve manji zbog internih problema u Poštama Srpske (čitaj: neznanja).
    Problem je što u Poštama Srpske (među menadžmentom) vlada mišljenje da je ovo maksimum u poslovanju i da se više ne može postići, a da dio nedostajućih obrnih sredstava treba da namiri Vlada subvencinišući neprofitabilne ruralne pošte.
    KATASTROFA…

    Odgovori
  43. New approche 17. Juna 2011. 16:37

    @Postar
    Naravno ogranicenja su u glavama ljudi, a ne u trzisno/tehnoloskim mogucnostima, za ozbiljne vizionare granica nema nigdje, a za seoske pr*** granice su definisane samim selom.

    Odgovori
  44. Sveto 20. Juna 2011. 15:20

    Ljudi pa vi ste svi ludi.Sta je vlada trebala da pusti da propade jos jedna firma i da 1000-2000 radnika ode na biro.Treba dobro razmisliti sta je pametno a sta ne.Ko ce pomoci posrnulima,ko firmama koje nikad,ponavljam nikad nece proraditi.
    Hvala vladi i drzavi st su napokon poceli pomagati a ne odmagati privredi…..

    Odgovori
  45. inspektor 21. Juna 2011. 13:11

    Što se tiče bobar banke to je bilo za očekivati pošto im je rejting kao i stabilnost ozbiljno ugrožena. međutim čudi me ovo zakašnjenje, ipak zadnji izbori su bili prije više od pola godine i gavrilo se načekao da povrati “uloženo” u kampanju…na zapadu štediše bi već uveliko počele prebacivati novac u neke druge banke i fondove zbog takvog rizika.

    Odgovori
  46. OPrez 29. Juna 2011. 09:18

    Dosta dobrih postova, dosta nesuvislih komentara.. Balans 😉

    Ja ću se malo prokomentarisati stanje na tržištu osiguranja, s obzirom da se i jedno osiguravajuće dršutvo pominje u ovom tekstu, a niti jedan od 45 komentara se ne bavi istim. Ono što ću napisati se nadovezuje na jedan od prethodnih poslova “čuvanja radnih mjesta”, ali prije na sprečavanje većeg zla manjim.

    Aura osiguranje je poslovalo loše u prethodnom periodu, imajući daleko veće učešće prosječnih troškova u naplaćenoj premiji nego što je to poželjno. Bez obzira na loše poslovanje, Aura osiguranje, koje se specijalivozalo samo za jednu vrstu osiguranja (AO) zaključilo je solidan broj polisa. Kako navedeno društvo nije imalo u potpunosti pokrivene tehničke rezerve, a ni dovoljno kapitala da otkloni tu “nepravilnost” prijetilo je propadanje društva usljed nesolventnosti ili manje vjerovatne opcije – oduzimanja dozvole od strane Agencije za osiguranje RS. E sad, u slučaju bilo kog od ta dva scenarija, obaveze po prethodno zaključenim polisama (čitaj: buduće isplate šteta) prelaze na Zaštitni fond RS, što će povući ka dole i ostala društva za osiguranje koja finansiraju rad Zaštitnog fonda godišnjim kotizacijama.

    Prosto rečeno, od dva zla Vlada RS je izabrala ono manje. Obaveze za štete bi prevazišle taj iznos od 2.000.000 (ili ne bi?!), plus što je sačuvano nekih dvadesetak radnih mjesta, koliko društvo trenutno ima zaposlenih i ponuđena kakva-takva šansa društvu da se pregrupiše i pokuša iznova sa svježim kapitalom.

    Ono što me daleko više zabrinjava je stanje u “Krajina osiguranju”, koje u daleko većoj mjeri ima problema sa adekvatnošću kapitala, a bez bilo kakvih izgleda da poboljša poslovanje u budućem periodu, koliko god novca da im se upumpa. Veće društvo, veći troškovi, veći minusi i tako dalje. U ovom slučaju, mislim da je bolje pustiti da društvo “propadne”, upumpati dio novca u Zaštitni fond, a naredne godine povećati tarifu ostalim društvima koja će blagovremeno preuzeti dotadašnje osiguranike “Krajina osiguranja”. Drugi scenario, onaj izvjesniji, da država izvrši dokapitalizaciju, vodi samo novim dokapitalizacijama u budućnosti i smanjenju vjerovatnoće da će se ikada pojaviti kupac za to društvo.

    Odgovori
  47. rakovic 29. Juna 2011. 09:37

    @46
    Sve je u redu, samo nemamo informaciju kako je sanirana uprava koja je dovela do te situacije.

    Odgovori
  48. 122 29. Juna 2011. 13:16

    Krajina osiguranje su Zeljeznice u malom. Tu su se uhljebili partijski poslusnici i mini glasacki aparat od nekih 120 zaposlenih. Uprava dobija plate i naknade da ti se zavrti u glavi. Istovremeno, preduzece se nalazi u teskoj dubijozi i evo sada su po sistemu Zeljeznica odlucili da im drzava upumpa par milioncica, cisto da se mogu razbaskariti jos koju godinu i pilvati u svili i kadifi. Nakon sto spiskaju i te pare trazice opet nove, a sve pod krinkom ocuvanja radnih mjesta. Kolika ono bijese plata Mile Gromilic u periodu kada Krajina osiguranje grca u dugovima?

    Odgovori
  49. A ja što ću... 8. Maja 2012. 00:59

    sve to treba nekom Rašidu, Enveru, Turkoglu ili tako nekom dobrom ”Rusu”haha..sve to njima prodati i onda otići na Kipar jer se nema više šta prodavati u srpskoj, koja ce se tad zvati bosna, šta ćeš…pusti narod, jadni srpski narod, uvijek je patio s vlastima odkako se odreko kraljevine

    Odgovori
Ostavi komentar Otkaži

NE PROPUSTITE
Capital teme

Budžet predsjednika RS povećan na 80 miliona KM

12. Decembra 2025. — 16:3203 minute čitanja

Premijer smanjio budžet Vlade za skoro 4,5 miliona maraka

„Aerodromi RS“ se zadužuju šest miliona da vrate dug IRB-u

12. Decembra 2025. — 15:58

Pao tender „Mlječanice“ vrijedan 10,5 miliona KM

12. Decembra 2025. — 14:42

Vlada „izgurala“ Kusturicu iz Andrićgrada

12. Decembra 2025. — 13:30

Portal CAPITAL.ba je punopravni član Savjeta za štampu i online medije u BiH, Journalism Trust Inicijative i Reporters Shields Network.

Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube Viber
  • Uređivačka politika
  • O nama
  • Impressum
  • Kontakt
  • Marketing
  • Piši za Capital
  • ENERGETIKA RS
  • SLOBODNO
Copyright © 2025 Capital.ba - ISSN 2744-225X. Sva prava rezervisana.
Portal CAPITAL.ba je punopravni član Savjeta za štampu i online medije u BiH.

Unesite iznad pojam sa pretragu i pritisnite Enter za pretragu. Pritisnite Esc ili X da otkažete.