NJUJORK, Prihodi Netflixa dostigli su u drugom tromjesečju ove godine 3,9 milijardi dolara, 40 posto više nego prije godinu dana, no cijena akcije te kompanije potonula je više od 10 posto zbog slabijeg rasta novih pretplatnika nego što se očekivalo.
Prema u ponedjeljak objavljenom poslovnom izvještaju te kompanije, koja nudi televizijski i filmski program na internetu, čista dobit dostigla je u proteklom tromjesečju 384 miliona dolara, što je gotovo šest puta više nego u istom lanjskom razdoblju.
Uprkos snažnom rastu prihoda i dobiti, cijena akcije Netflixa potonula je u ponedjeljak u produženom trgovanju na Wall Streetu više od 10 posto, pa je ta kompanija na tržišnoj vrednosti izgubila oko 24 milijarde dolara.
Milion manje pretplatnika od procene
To je posljedica sporijeg rasta broja pretplatnika nego što je sama kompanija očekivala.
U drugom tromjesečju broj pretplatnika na usluge te kompanije je porastao za 5,2 miliona, na ukupno 130 miliona u svetu.
To je za jedan milion manje novih pretplatnika nego što se procjenjivalo.
Pritom je u SAD-u broj novih pretplatnika porastao za samo 670.000, dok se očekivao rast za 1,19 miliona. U svijetu je broj novih pretplatnika porastao za 4,5 miliona, dok se očekivalo gotovo 5 miliona.
„Imali smo snažan, ali ne sjajan drugi kvartal”, navelo je poslovodstvo kompanije u izvještaju. Dodalo je da je precjenilo kretanje novih pretplatnika u proteklom tromjesečju, no poručilo je i to da je u posljednjih 10 kvartala podcjenilo rast pretplatnika u njih sedam.
To, međutim, nije umirilo ulagače koji su se odlučili na prodaju akcija Netflixa.
„Ulagači su razočarani Netflixovim projekcijama za drugi kvartal i velikim podbačajem. Stoga se sada sumnja i u dalje projekcije”, kaže Eric Schiffer, direktor u kompaniji Patriarch.
Ulagači se plaše da je usporavanje rasta broja pretplatnika posljedica jačanja konkurencije Netflixu od strane Prime Videa, usluge internet televizije tehnološkog diva Amazon.coma, ali i nekih drugih kompanija koje uvode online ponudu, kao što je medijski div Walt Disney.
No, poslovodstvo Netflixa poručuje da „temelji kompanije nikada nisu bili snažniji” i da je uvjereno da će se zdravi rast dugoročno nastaviti.
Kada je osnovan 1997. godine Netflix je nudio samo mogućnost primanja DVD-a po fiksnoj cijeni, potom je proširio ponudu na internet omogućujući pretplatnicima gledanje filmova i drugih emisija na zahtev.
Od 2013. godine kompanija je počela proizvoditi vlastite, originalne emisije.
Netflix je poručio da će nastaviti povećavati investicije u stvaranje originalnog sadržaja, a smanjivati licencirane sadržaje. U ovoj godini kompanija planira da uloži 8 milijardi dolara u televizijske programe i filmove, a 2 milijarde u marketing kako bi privukla nove korisnike.
Na brzo širenje Netflixa u svijetu, koji svoju uslugu nudi u 190 zemalja, ukazuje podatak da je više od polovine svih pretplatnika Netflixa izvan SAD-a. Hina