STOKHOLM, Švedski tekstilni lanac “Henes end Moric” (Hennes & Mauritz – H&M) je saopštio da je u prvom tromjesečju tekuće poslovne godine ostvario rast profita od 28 odsto, čime su premašena očekivanja analitičara.
U tri mjeseca zaključno sa februarom je H&M ostvario neto profit od 2,94 milijarde kruna (493 miliona dolara), prema 2,3 milijarde kruna iz istog perioda prethodne poslovne godine, dok su analitičari očekivali profit od 2,8 milijardi kruna, prenjela je agencija Blumberg.
U isto vrijeme su prihodi porasli 18 odsto, na 19,74 milijarde kruna (3,3 milijarde dolara).
Rast se pripisuje “dobro osmišljenim kolekcijama i povećanju prodaje preko Interneta i kataloga”, navodi se u saopštenju tog, drugog po veličini lanca za maloprodaju odjeće u Evropi, poslije španskog “Inditeksa” (Inditex).
U tri mjeseca zaključno sa februarom H&M je otvorio 11 prodavnica u svijetu, a četiri je zatvoreno. Ukupno je na kraju prošlog mjeseca taj lanac imao 1.529 radnji, prema 1.351 u istom periodu lani. U planu je da u tekućem tromjesečju budu otvorene 54 nove prodavnice, najviše u Velikoj Britaniji, Španiji, Italiji i Njemačkoj, dok će četiri biti zatvorene.