BERLIN, Potrošačko povjerenje u Njemačkoj poraslo je u decembru, budući da su kupci pohrlili u radnje uoči Božića i ulaze u novu godinu sa optimizmom.
Nakon stabilizacije u novembru poslije nekoliko mjeseci pada, potrošačko povjerenje solidno je u decembru, a pozitivan trend se nastavlja, pokazali su rezultati ankete istraživačke kompanije GfK, a prenosi agencija Frans pres.
Indeks povjerenja domaćinstava kog izračunava GfK bi u januaru trebalo da poraste na 9,0 sa 8,7 poena iz decembra.
“Potrošači očigledno pretpostavljaju da će period ekonomske slabosti u Njemačkoj proći i da će se domaća ekonomija ubrzo oporaviti”, navodi kompanija.
Indeks povjerenja izračunava se na osnovu odgovora oko 2.000 domaćinstava o njihovim očekivanjima u vezi sa platama i cjelokupnom ekonomijom u predstojećim mjesecima, kao i njihovom spremnošću da troše.
U četvrtak je pomno praćeni indeks poslovne klime u najvećoj evropskoj privredi, kog izračunava ekonomski institut Ifo, solidno porastao. Maloprodajna asocijacija HDE za ovu božićnu sezonu u Njemačkoj predviđa ukupnu prodaju vrijednu 85,5 milijardi evra, 1,2 odsto više u odnosu na prethodnu. Tanjug