RIM, Velike ljetne rasprodaje počele su širom Italije, koja je pored ostalog poznata po modi i dizajnu, i oko 60 odsto ljudi planira kupovinu, ali ove sezone izdvojiće oko 20 odsto manje novca nego lani, pokazalo je istraživanje.
Kupovna moć mnogih Italijana opala je tokom pandemije virusa kovid-19 usljed višemjesečnih restriktivnih mjera, a stopa nezaposlenosti u Italiji porasla je u junu na 8,8 odsto.
Prema istraživanju Confesercenti-SWG, oko 60 posto ispitanika odlučilo se za kupovinu tokom sezonskih rasprodaja, ali će u prosjeku potrošiti 116 evra, dok je prošle godine budžet iznosio prosječnih 146 evra.
Istraživanje je pokazalo da su najtraženiji proizvodi majice, košulje, bluze, donji veš i kupaći kostimi.
Oko 33 odsto kupaca opredijeliće se za velike trgovinske lance, 26 odsto kupovaće u autlet centrima, a 25 odsto putem interneta.
Kriza sa virusom korona uticala je i na datum početka ljetnih rasprodaja, te su mnoge radnje u Italiji umjesto početkom jula ove sezone sa popustima počele 1. avgusta zbog dugotrajne blokade i teškog početka poslovanja po ukidanju restriktivnih mjera.
Odlaganje početka sezonske rasprodaje podržalo je 50 odsto trgovaca, dok je 33 odsto bilo protiv.
Kako je navedeno, istraživanje je sprovedeno na uzorku od 1.000 potrošača i 600 kompanija koje se bave trgovinom odjeće i obuće. Tanjug