BANJALUKA – Kompanija „Prointer“ tužila je firmu „Centar za automobilsko inženjerstvo“ iz Banjaluke od koje traži 300.000 maraka po osnovu posla sa tehničkim pregledima vozila, otkriva portal CAPITAL.
Vlada Republike Srpske je ovom dvojcu prije pet godina povjerila posao stručne institucije za tehničke preglede vozila i obezbijedila milionske prihode, s obzirom na to da im je zagarantovano osam odsto od svakog pregleda.
„Prointer“ koji se u međuvremenu našao na američkoj crnoj listi u tužbi navodi da mu je partner prestao da plaća ugovorene obaveze.
Naime, kako tvrde, Ugovorom o konzorcijumu je bilo propisano da „Centar AI“ mjesečno ispostavlja fakture stanicama tehničkih pregleda, dok „Prointer“ ispostavlja fakturu „Centru AI“ za svoj pripadajući dio naknade.
Međutim, „Centar AI“, inače u vlasništvu dekana Mašinskog fakulteta u Banjaluci, Aleksandra Milašinovića im nije isplatio tri računa u iznosu od 297.100 KM.
Oni spore navode u tužbi kao i visinu tužbenog zahtjeva.
„Tuženi osporava i dokaze dostavljene uz tužbu, a prije svega dostavljene račune obzirom da se uvidom u iste na nesporan način može utvrditi da nisu potpisani niti prihvaćeni od strane tuženog, te obzirom na sve prethodno navedeno, tuženi konačno predlaže da sud odbije tužbeni zahtjev kao neosnovan u cjelosti“, naveli su u svom odgovoru na tužbu.
U ovom sporu je u januaru već održano pripremno ročište, koje bi danas trebalo da bude nastavljeno.
U „Centru AI“ na naša konkretna pitanja nisu dali precizan odgovor osim što su potvrdili da spor postoji.
Tvrde da u ovom sučajuju postupaju isključivo u skladu sa svojim ugovornim obavezama i važećim propisima.
„Što se tiče vašeg upita, možemo potvrditi da je u toku sudski postupak u kojem će nadležni organi utvrditi sve relevantne činjenice. S obzirom na to da se predmet nalazi pred sudom, nismo u mogućnosti da ga dodatno komentarišemo“, poručeno nam je iz advokatske kancelarije koja ih zastupa.
Podsjećamo, dva preduzeća u sporu su godišnje po osnovu ovog posla prihodovala oko 1,7 miliona maraka.
Stručna institucija vodi informacioni sistem u kojem su uvezane sve stanice tehničkog pregleda, vrši kontrolu rada njihovog rada, obučava osoblje, vodi podatke o licencama i sertifikatima.
Inače, do 2020. godine ovaj posao je obavljao konzorcij kojeg su činili Mašinski fakultet u Banjaluci, Saobraćajni fakultet u Doboju te preduzeća „Audiotex“ i „EIB Internationale“ iz Banjaluke.
Nakon završenog konkusa raspisanog krajem 2019. godine posao su preuzeli Milašinovićev „Centar za automobilsko inženjerstvo“ i kompanija „Prointer“.
Stari konzorcij je pokušao da poništi njihov izbor, ali njihova žalba nije uvažena.
Žalili su se kako novi partneri ne ispunjavaju ni tehničke ni materijalne uslove tražene konkursom i tvrdili kako je učinjeno niz propusta.
Vlada mu dala državna ovlašćenja, on Viškovićevom sinu prepisao pola firme
Kako je to CAPITAL otkrio, u ovom milionskom poslu su se preplitale i prijateljske veze predsjednika Vlade Republike Srpske Radovana Viškovića i Aleksandra Milašinovića te njihovih sinova koji su jedno vrijeme bili suvlasnici stanice za tehnički pregled „Altro“ u Banjaluci.