MOSKVA, Konsultantska kuća “Prajsvoterhaus Kupers” (PricewaterhouseCoopers – PwC) prognozira dalje smanjenje prodaje putničkih automobila u Rusiji u 2014. godini i to za tri odsto, na 2,54 miliona komada.
Negativni makroekonomski ambijent i umjereno pesimistično raspoloženje potrošača ograničiće prodaju novih putničkih automobila, smatraju stručnjaci PwC, a prenosi Itar tas.
Prodaja ruskih automobila tekuće godine pašće šest odsto, na 460.000 jedinica, u odnosu na 487.000 vozila u 2013. godini.
Strane marke koje se proizvode na teritoriji Rusije, prema PwC povećaće prodaju četiri odsto, na 1,36 miliona jedinica. Uvoz novih automila smanjiće se 12 odsto, na 720.000 vozila, smatra agencija.
Prodaja lakih automobila u Rusiji u 2013. godini smanjena je, izraženo u novcu, tri odsto, na 69 milijardi dolara, podsjeća PwC.
Kompanija konstatuje pad prodaje prošle godine od 5,5 odsto u odnosu na 2012. godinu, na 2,61 milion vozila.
Prodaja stranih marki proizvedenih u Rusiji je, naprotiv, porasla 12 odsto, na 34,6 milijardi dolara.
Obim prodaje uvoznih putničkih automobila je smanjen 15 odsto, na 28,5 milijardi dolara.
Prema rezulatima za 2013. godinu, udio prodaje stranih marki domaće proizvodnje povećana je na 50 odsto svih prodaja novih lakih automobila u Rusiji.
Ta dinamika u značajnoj mjeri objašnjava preraspodjelu prodaje zbog smanjenog uvoza stranih marki, objašnjava kompanija PwC.
Ona dodaje da je niža prodaja domaćih brendova u vezi sa modernizacijom i obnavljanjem modela najvećeg ruskog proizvođača Avtovaza.
Prema podacima Asocijacije evropskog biznisa, petorku lidera najprodavanijih automobila prošle godine predvodi “lada”, sa 456.300 vozila, što je pad od 15 odsto u odnosu na 2012. Na drugom mjestu je “reno”, sa 210.100 vozila i rastom od 11 odsto, na trećem “kia” (198.000, rast od šest odsto), na četvrtom “hjundai” (181.100, rast od četiri odsto) i na petom “ševrolet” (174.600, pad od 15 odsto). Tanjug