SARAJEVO – Danas posluju u 52 grada, a prije 20 godina biznis kojim se bave nije posmatran kao poslovna mogućnost. U novom podcastu „Nikad u minusu“ donosimo priču o osnivaču vodeće kompanije za bus advertising u regiji „Info media grupe“ Vedranu Pušići.
Danas imaju oko 230 zaposlenih, ne plaše se novih trendova u oglašavanju, a Pušić kaže, jedva čeka da ih primjene na domaćem tržištu.
Sagovornik CAPITAL-a otvoreno govori o teškom startu, odnosima sa klijentima, ali i tome zašto ne širi spektar usluga.
CAPITAL: Imati preko 200 zaposlenih u marketingu, da li je to malo ili puno?
Pušić: Obično se poredimo sa boljim od sebe. Kada smo 2004. godine počeli da radimo, virili smo u Sarajevo. Gledali smo šta se u Sarajevu radi, Sarajevo je bez obzira gdje mi poslujemo, metropola. Bilo nam je raritet doći u Sarajevo i raditi nešto tu. Ali imali smo ambiciju da se širimo i u druge gradove. Pa danas sa aspekta posla, kada vidim druge industrije i druge kompanije, ne mislim da smo nešto veliki. Ali u našoj industriji sigurno da imamo respektabilno mjesto.
CAPITAL: Volite precizirati da se ne bavite marketingom, već oglašavanjem. U nekim ranijim razgovorima ste govorili da ste se odlučili, ne da budete stomatolog, već da popravljate samo zub osmicu.
Pušić: Tako je. To je naša niša.
CAPITAL: Kako biste najkraće objasnili čime se bavite?
Pušić: Mene je nazvao čovjek prije šest – sedam godina i kaže, jel’ to Vedran koji prodaje autobuse? Ja kažem, ne mi ne prodajemo autobuse, mi prodajemo reklame na autobusima.
CAPITAL: I u kojim gradovima to radite?
Pušić: Od Šentilja do Đevđelije. U 11 gradova BiH, 17 Srbije, šest Crne Gore, 10 Hrvatske, druga tržišta smo odškrinuli vrata u Adria regiji, sedam Emirata, još druge zemlje na Bliskom Istoku. Tu smo mi zaduženi za oglašavanje. Svaki bus, tramvaj, trolejbus, oslikan spolja, unutra digitalizovan, ubrzo i spolja digitalizovan je naš pečat. To je naša ekspertiza popravljanja zuba broj osam.
Sa tim smo počeli da radimo prije 20 godina u tom se pravcu razvijamo. Imamo velike planove u pravcu digitalizacije za 2025. godinu. Mislim da tek najbolje stvari u narednim godinama dolaze.
-
Puno je bolja situacija sa vozilima GRAS-a
CAPITAL: Pošto znamo da naši tramvaji i trolejbusi često nisu u najboljem stanju, kako ide priprema za ljepljenje. Pretpostavljam da ne možete na hrđu zalijepiti?
Pušić: Sad je to puno bolja situacija, pogotovo u Sarajevu, gdje je dijelom obnovljen vozni park. GRAS puno ulaže, čak i starija vozila se puno bolje održavaju. Naše reklame pospješuju kvalitet, daju evropski i svjetski štih. U koju god metropolu da odete vidjećete oslikana vozila javnog gradskog prevoza.
CAPTIAL: Danas u Emiratima lijepite reklame na tramvaje koji koštaju devet miliona evra. A za Vaš prvi posao u Banjaluci ste dobili 15 000KM, na godinu dana. Šta ste radili?
Pušić: Mi smo negdje dogovarali 2005. godine sa prevoznicima da zakupimo vozila unutar. Taj iznos je bio oko 500 KM fiksno za 30 vozila. Tada su to bile klik-klak neosvijetljene reklame. Danas se to posmatra kao mogućnost biznisa, ali ko je to tada tako gledao.
CAPITAL: Jesu li Vas prevoznici ozbiljno shvatali?
Pušić: Znao prevoznike od ranije, jer su i moji roditelji bili u turističkom biznisu i oni su mi rekli da to postavljam besplatno. Ja sam rekao nemojte besplatno, jer sam znao da sve što je besplatno kasnije platiš.
-
Prvi klijent tražio duplo veću ponudu
CAPITAL: Ko Vam je bio prvi klijent?
Pušić: Sjeo sam i razmislio za koga bi to mogla biti ciljna skupina, ko su ljudi koji se vode, i ja ponudim Bojanu Risojeviću vlasniku Mog marketa i Tropika. I srećom njegov direktor marketinga je studirao sa njim u Londonu, vozio se metroom i znao je da te reklame stoje u vidnom polju putnika. Njemu se to svidjelo i rekao je da mu pošaljem ponudu, ja sam poslao ponudu od 300 KM mjesečno, od 500K M mjesečno i zažmirio sam i kliknuo 700 KM mjesečno.
CAPITAL: I na koju ponudu pristaju?
Pušić: On me nazvao i rekao, po ovoj najvećoj ponudi si nam stavio deset vozila, stavi dvadeset, hoćemo da budemo dominantni, i od šest oglasnih površina u vozilu mi hoćemo četiri. Preračunaj i pošalji ponudu, i to na godišnjem nivou. Ja preračunam i vidim 1500 KM mjesečno. Kaže on, ovo je ta ponuda. Izašao sam i vrisnuo ispred naše kancelarije.
CAPITAL: Sjećate li se kada ste zaradili prvi milion?
Pušić: Sjećam se kada sam prvi put imao milion maraka na računu novca, 21. maja 2011. godine. I nisam imao punih 30 godina.
CAPITAL: Da li ste ikada bili u minusu? Vi ste govorili da ste počeli sa minusom od 20 000KM.
Pušić: To je kao da smo danas u minusu dvadeset miliona KM. I tada sam sebi rekao nikad više nećeš biti u minusu. Nije sramota biti u minusu, velike kompanije budu u minusu. Mi smo imali sreću u Emiratima da smo prvu godinu u plusu. Ali ako dođete nakon godinu i po dana na brake event point, na nulu to je super.
U podcastu „Nikad u minusu“ Pušić govori o tome kako se Info media group kao pionir u bus advertisingu proširila na Sarajevo, potom na Beograd i zemlje regije. Ali i otkriva detalje, da li je upoznao šeika koji mu je pomogao da u Emiratima dobije poslove.
Cijeli podcast „Nikad u minusu” pogledajte na ovom linku.
Pratite serijal na:
- Portal: https://capital.ba/
- YouTube: https://youtu.be/Dewbtiw0Yok?feature=shared
- Facebook: https://www.facebook.com/capital.ba/
- Instagram: https://www.instagram.com/capital.ba/