BRISEL, Kamiondžije su danas u Briselu blokirale saobraćajnice kao znak protesta zbog pojačane konkurencije iz istočne Evrope koja, kako tvrde, utiče na pad cijene i smanjenje radničkih standarda.
Skoro stotinu kamiona kretalo se veoma sporo na nekoliko prilaza glavnom gradu Belgije.
Sindikati i udruženja kamiondžija navode da su otvorene granice unutar EU nisu u skladu sa socijalnim zakonom i da su omeli tržište u bogatijim, zapadnim članicama evropskog bloka.
Nekoliko stotina vozača kamiona okupilo se i oko kružnog toka u Briselu kao znak protesta zbog uslova rada.
Pod sloganom “Jednake plate – jednaki poslovi” kamiondžije su pozvale EU da se obračuna sa nelegalnim prevoznicima putem oštrijih kontrola i da obezbijedi da njihove kolege iz istočne Evrope imaju ista primanja kao i oni iz zapadnog dijela Starog kontinenta.
Predstavnik radničkog sindikata “ABVV” Frank Morels rekao je da njihov postupak uopšte nije usmjeren na kolege iz istočne Evrope, jer oni “jedino pokušavaju da sastave kraj s krajem”.
Prema njegovim riječima, vozači kamiona iz Poljske, Rumunije i Bugarske često prevoze teret u zemlje – poput Belgije, gdje rade za pola plate ili manje, i kompanije koje su svoje poslovanje prebacile u istočnu Evropu kako bi izbjegli zakone o socijalnim davanjima u bogatijim zemljama, primoravaju ih da rade u neprihvatljivim uslovima.
“Njih izrabljuju. Mjesecima spavaju u svojim kamionima i veoma su loše plaćeni u odnosu na ovdašnje socijalne standarde”, rekao je Morel, dodajući da su istovremeno legitimne lokalne kompanije bankrotirale jer nisu mogle da plaćaju po cijenama stranih prevozničkih kompanija.
On je naglasio da su vozači kamiona ostajali bez posla ili su suočavani sa težim radnim uslovima.
U Evropskom parlamentu trenutno se vodi diskusija o nacrtima zakona kojim bi bila okončana praksa da se kompanije sklanjaju u druge zemlje članice sa slabijim socijalnim zakonima i šalju radnike u bogatije države kako bi smanjili socijalne standarde.
Poslanik Evropskog parlamenta Ivo Belet rekao je da “svi podržavaju otvoreno prevozničko tržište, ali samo ako je funkcionalno i ima poštenu konkurenciju, uključujuči i poštovanje ključnih pravila socijalnih zakona.”