ZAGREB – Proizvođači higijenske papirne konfekcije u Hrvatskoj povećali su cijene ili najavili povećanje za 20 do 30 odsto. Među njima je i WC papir, piše Lider.
Delt papir podigao je cijene oko 19 odsto, Zewa podiže cijene 23 odsto , Euro Rosa 24-29 odsto, dok Violeta cijene diže 15-20 odsto.
“Razlog je povećanje cijena sirovina, celuloze koja je od prosječne cijene od 900 evra po toni skočila na 1.500 evra po toni. Uz taj porast značajno je poskupio i materijal za pakovanje posebno kartonske folije i kutije kao i logistika. Danas logističari uz redovnu cijenu na fakturu za prevoz robe stavljaju posebnu stavku kao dodatak zbog cijene dizela“, kaže Krunoslav Kišak, suvlasnik i direktor Delt papira.
“Ono što nam sigurno predstoji jeste, ako se situacija s cijenom plina ne stabiizuje te on nastavi s ovakvim oscilacijama, nestašica toalet papira i ostalih sličnih proizvoda uz još veće cijene za potrošače“, kaže Kišak.
Iz drugog domaćeg proizvođača papirne konfekcije, Euro Rose, takođe kažu da su cijene porasle zbog ratnog stanja, cijena sirovina, energenata, rada i transporta. Iz Violete za Lider potvrđuju da su “primorani najaviti novu korekciju veleprodajnih cijena koja će stupiti na snagu od 08. maja 2022.”.
“Korekcija će najviše uticati na papirnu konfekciju (toaletni papir, papirne maramice…) gdje očekujemo poskupljenje između 15-20 odsto“, najavljuju.
“Globalno povećani troškovi nabave sirovina rezultat su kontinuirane snažne potražnje u više sektora, ozbiljno ograničenih zaliha i kriznih izazova u cijelom lancu snabdjevanja. S naše strane radimo sve da osiguramo zalihe sirovina i gotovih proizvoda kako bi isporuke prema našim kupcima tekle neometano. Dosadašnjim korekcijama smo dio troškova prenijeli na krajnje potrošače. Drugi dio tih troškova pokušavamo amortizovati internim uštedama i drastičnim rezanjem marži, a ne dirajući kvalitet proizvoda“, poručuju iz Violete. Indikator