VAŠINGTON, Američki distributer odjeće Gep (Gap) drugi kvartal zaredom suočava se sa padom profita, usljed nepovoljnog uticaja jakog dolara, problema sa zalihama i slabošću prodaje svoje glavne marke, saopšteno je iz te kompanije.
Ovaj američki gigant u sektoru odjeće ostvario je u drugom kvartalu poslovne godine, završenom 1. avgusta, neto profit od 219 miliona dolara (195 miliona evra), što je za trećinu manje nego u istom periodu prošle godine kada je neto profit iznosio 332 miliona dolara, prenosi Rojters.
Profit po akciji u posmatranom kvartalu vrijedio je 52 centa, a kada se isključe troškovi restrukturiranja i druge vanredne stavke, profit iznosi 64 centa, precizira se u saopštenju.
Jak dolar umanjio je prihode iz poslovanja za 100 miliona dolara, navode iz Gepa.
Prodaja je takođe pretrpjela i posljedice zakasnjelih isporuka robe zbog štrajkova početkom godine na Zapadnoj obali SAD-a.
Ukupna prodaja u periodu maj-juli potonula je 2,0 odsto, čemu je najviše doprinio pad prodaje marke “gep”, za 6,0 odsto, i marke “banana ripablik” za 4,0 odsto. Nasuprot tome, marka “old nejvi” imala je rast od 3,0 odsto.
Prihodi od prodaje, uz pad od 2,0 odsto na godišnjem nivou, vrijedili su 3,90 milijardi dolara. Tanjug