KOPENHAGEN – Prodaja Lego kockica nadmašila je konkurenciju na globalnom tržištu igračaka u prvoj polovini tekuće godine, podstaknuta snažnom potražnjom u Evropi i Sjevernoj Americi, saopštila je u srijedu danska kompanija.
Porast prodaje Lego kockica u suprotnosti je sa stagnirajućim globalnim tržištem igračaka i slabom prodajom kod konkurenata kao što su proizvođač Barbika kompanije Mattel i Hasbro. Lego Icons, koji uključuje modele Ajfelovog tornja i Titanika, bio je među najprodavanijim temama, zajedno sa City, Technic i Star Wars setovima. Kompanija je lansirala oko 300 setova u prvoj polovini godine, prenosi Reuters.
Kompanija Lego saopštila je da je prodaja od januara do juna porasla za 13 odsto na 31 milijardu danskih kruna (4,65 milijardi dolara). Za poređenje, Lego je prošle godine u istom periodu povećao prodaju za jedan odsto, a 2022. godine za 17 odsto.
„Postigli smo značajno bolje rezultate od ukupnog tržišta igračaka i osvojili tržišni udio prilično velikom brzinom“, saopštila je kompanija Lego. Globalno tržište igračaka stagniralo je ove godine nakon pada prodaje od sedam odsto prošle godine.
Operativni profit kompanije Lego porastao je za 26 odsto na 8,1 milijardu kruna. Nakon snažnog početka godine, kompanija sada očekuje dvocifren rast prodaje u 2024. godini, u poređenju sa ranijim prognozama za jednocifreni rast.
Kompanija planira da otvori oko 100 prodavnica ove godine, nešto manje nego prethodnih godina, čime će ukupan broj prodavnica premašiti 1.100.
„Trenutno otvaramo nešto manje prodavnica u Kini jer vidimo da su potrošači tamo malo oprezniji“, navodi Lego. Umjesto toga, kompanija se fokusira na Evropu i Sjevernu Ameriku, gde bilježi snažnu potražnju.