BANJALUKA – U Selcu, u Hrvatskoj, prošlog mjeseca je održana 17. po redu PRO.PR konferencija, a među brojnim dobitnicima priznanja u oblasti odnosa s javnošću i povezanih disciplina, našli su se i predstavnici BiH, koji ističu da osvojene nagrade za njih predstavljaju priznanje za dosadašnji rad, ali i motivaciju za budućnost.
U kategoriji PRO PR Awards ove godine su nagrađena 24 dobitnika iz Slovenije, Hrvatske, BiH, Srbije, Crne Gore, Makedonije, Italije, Velike Britanije, Rusije, Belgije i Njemačke.
Nagrade za predan rad u odnosima s javnošću i povezanim disciplinama iz BiH su dobili voditeljica korporativnih komunikacija u ASA Prevent Group Aida Salkić, direktorica korporativnih komunikacija STUDEN holdinga Nataša Pucar, voditeljica radne grupe za zapadni Balkan u odjelu strateških komunikacija u EEAS-u Jasna Jelisić, te Mak Kapetanović, saradnik za komunikaciju, političke i kulturne odnose u Ambasadi Holandije u BiH.
Mak Kapetanović kaže da PRO PR Global Award nagrada za njega predstavlja priznanje za dosadašnji rad, uloženi trud u profesionalni razvoj i ljubav prema struci.
„Zaista je lijepo i motivirajuće znati da vas stručnjaci iz struke, među kojima i ljudi od kojih ste učili, prepoznaju, cijene i nagrade za posao koji radite. Pored toga, a možda i najvažnija, je činjenica da PRO PR nagrada znači da niste samo dobri u svom poslu, već da je vaše zalaganje doprinijelo razvoju struke, da će vaš rad voditi ka novim i boljim rješenjima i napretku profesije“, kaže Kapetanović za portal CAPITAL.
Ističe da je u BiH tokom zadnjih nekoliko godina došlo do primjetnog pomaka po pitanju prepoznavanja značaja odnosa s javnošću, pogotovo u realnom sektoru i da kompanije ulažu mnogo više truda, znanja i sredstava u odnose s javnošću i marketing.
„Naravno, prostora za napredak uvijek ima. Kao u svakoj struci, usavršavanje, individualni razvoj i stalna edukacija su neophodni za uspjeh i napredak. Trebamo ulagati u edukaciju menadžmenta i svih onih koji odlučuju, jer ključ je da se odnosi s javnošću pozicioniraju kako su pozicionirani u uspješnim kompanijama i institucijama. Taj dio je u funkciji menadžmenta, koji mora prepoznati značaj odnosa s javnošću i konstantno ulagati u njega“, zaključio je Kapetanović.
Aida Salkić iz ASA Prevent Group, takođe, kaže da je veoma zadovoljna zbog toga što je njen rad i doprinos razvoju PR struke prepoznat od strane profesionalaca i ljudi sa dugogodišnjim iskustvom u ovoj oblasti.
„Nagrada je stigla na desetu godišnjicu mog rada i u godini koja je vrlo uzbudljiva i dinamična i to me posebno raduje. Često volim reći da ja živim PR svaki dan. To je poziv koji sam odabrala još od ranog djetinstva, tako da sam zaista srećna što danas kroz svoj posao imam priliku da radim ono što volim, istražujem i učim o najboljim praksama komunikacija i primjenjujem ih“, kaže Salkić.
Ističe da je PR, kao jedan od osnovnih kanala korporativnih komunikacija, često zanemaren ili se gubi u moru informacija koje dolaze od oglašivača.
„S obzirom na to da sam najviše profesionalnog iskustva stekla radeći u korporaciji koja je orjentisana na industrijsku proizvodnju i izvoz, mogu reći da se u našoj industriji nedovoljno pažnje posvećuje B2B PR-u. Ovdje govorimo o klasičnom pristupu “Sell the company first” u slučaju kompanija koje su isključivo proizvodno orjentisane i čije su interesne grupe druge velike kompanije, radnici i lokalne zajednice u kojima djeluju“, ističe Salkić.
Dodaje da se takve kompanije više oslanjaju na interne resurse kada je u pitanja PR te svoje priče baziraju na rezultatima poslovanja i stvarnim vrijednostima koje zastupaju.
„Tada dolazimo do priča o zapošljavanju, društvenoj odgovornosti i cjelokupnom doprinosu društvu. Činjenica jeste da je izazov ovakve priče pretvoriti u interesantan i primamljiv sadržaj koji nije kliše, ali je to, između ostalog, zadatak PR-a i novinara koji će prepoznati značaj informacija koje mu se plasiraju“, naglasila je Salkić.
CAPITAL