SARAJEVO – Evropski eCommerce promet porastao je sa 849 milijardi eura u 2021. na 899 milijardi eura u 2022.godine, bez obzira na visoke stope inflacije koje su uticale na kupovnu moć potrošača. eCommerce u BiH također je ostvario rast, pokazujući vitalnost i adaptivnost u teškim vremenima.
Navedeno je u izvještaju eCommerce asocijacije u BiH, jedine članice Ecommerce Europe iz cijelog regiona, koji stavlja bosanskohercegovačko tržište na mapu evropske e-trgovine.
Ovaj izvještaj, ključan za godišnju analizu Ecommerce Europe, simbolizuje značajne korake koje BiH čini ka digitalnoj trgovini i integraciji sa evropskim tržištem.
„Naša prisutnost u Ecommerce Europe je važna za e-trgovinu u BiH. Prvi put imamo priliku da učestvujemo u kreiranju evropskih eCommerce tokova i da se naše specifičnosti i potencijali adekvatno predstave. Ovo članstvo nije samo platforma za razmjenu znanja i iskustava, već je i prilika za uspostavljanje partnerstava i sinergija koje su neophodne za uspjeh na konkurentnom evropskom tržištu“, ističe Belma Agić, izvršna direktorica eCommerce asocijacije u BiH.
Luca Cassetti, generalni sekretar Ecommerce Europe, naglasio je važnost jedinstvenog tržišta i potrebu za smanjenjem prepreka, posebno u odnosu na prekograničnu prodaju.
Christel Delberghe, generalna direktorica EuroCommerce je dodala da se ponašanje potrošača se mijenja – kombinovanje online i offline kupovine postaje uobičajeno.
„Zbog visoke inflacije u 2022. godini, potrošači su postali osjetljiviji na cijene i sve više pažnje posvećuju uštedi, koristeći i uspoređujući različite kanale za kupovinu, bilo online ili u fizičkim trgovinama. Predviđamo rast online prodaje u budućnosti, do 30% ukupne maloprodaje do 2030. godine. Prisutnost na internetu postaje sve važnija, naročito za manje trgovce“, kazala je ona.