NJUJORK, Facebook je u posljednjem prošlogodišnjem tromjesečju ostvario prihode od 5,84 milijarde dolara, 52 odsto više nego godinu dana ranije, dok je dobit i više nego udvostručena, zahvaljujući snažnom rastu oglašavanja.
Prema u srijedu objavljenom poslovnom izvještaju, čista dobit Facebooka dostigla je u proteklom kvartalu 1,56 milijardi dolara, dok je u istom tromjesečju prethodne godine iznosila 701 milion.
Pritom su prihodi od oglašavanja, koji čine najveći dio prihoda Facebooka, porasli za 56,8 odsto, na 5,64 milijarde dolara.
Najviše su porasli prihodi od oglašavanja na mobilnim uređajima, pa sada čine oko 80 odsto ukupnih prihoda od oglašavanja, dok su u prethodnom kvartalu iznosili 78, a godinu dana prije 69 odsto.
„To je znatno veći rast oglašavanja nego što smo očekivali. To pokazuje važnost onoga što nude oglašivačima. Kompanija je puno ulagala, a rezultati pokazuju da joj se to isplatilo“, kaže Ken Sena, analitičar u kompaniji Evercore ISI.
Najveća globalna društvena mreža imala je na kraju četvrtog prošlogodišnjeg tromjesečja 1,59 milijardi aktivnih mjesečnih korisnika širom svijeta, 14 odsto više nego godinu dana prije.
Pritom njih 1,44 milijardi pristupa usluzi putem pametnih telefona ili drugih mobilnih uređaja, što je 21 odsto više nego godinu dana ranije.
U cijeloj prošloj godini prihodi Facebooka porasli su 44 odsto, na 17,9 milijardi dolara, dok je čista dobit porasla s otprilike 800 miliona na 3,7 milijardi dolara.
Zahvaljujući boljim nego što se očekivalo poslovnim rezultatima, cijena akcija Facebooka porasla je u srijedu više od 10 odsto, na 106 dolara, nakon što je u proteklih godinu dana skočila 25 odsto.
Prošla je godina „bila sjajna za Facebook. Naša zajednica nastavlja da raste, a naše poslovanje da napreduje“, poručio je u izvještaju Mark Zukerberg, osnivač i izvršni direktor Facebooka. Agencije