BANJALUKA, Opstanak prevoznika u Srpskoj doveden je u pitanje jer su suočeni sa odlaskom vozača, nelojalnom konkurencijom i nekažnjavanjem nesavjesnih poslodavaca od strane inspekcije i policije.
Prevoznici su probleme koji prijete da ih potpuno unište naveli u zahtjevu upućenom na adresu predsjednika i premijera RS Milorada Dodika i Željke Cvijanović i ministara saobraćaja i veza i unutrašnjih poslova Neđe Trninića i Dragana Lukača.
– Jedina privredna grana smo koja nije dobila ništa od države, pa čak ni termin za razgovor na kojem bismo iznijeli svoje probleme usljed kojih smo dovedeni na rub propasti. Ova privredna grana je na koljenima i ako ne dobijemo pomoć institucija, prijeti nam nestanak – upozorili su iz Udruženja prevoznika za unutrašnji i međunarodni transport RS.
Kao ključne probleme sa kojima su suočeni naveli su odlazak vozača, nelojalnu konkurenciju i nerentabilno poslovanje jer nisu u mogućnosti da povećavaju cijenu prevoza bez obira na poskupljenje goriva, koje im je zadalo još jedan udarac.
Prevoznici su ukazali i na nerad policije i inspekcije i probleme sa carinicima.
– Vozači rade neprijavljeni i prevoze i do deset tona više tereta nego što je dozvoljeno naočigled saobraćajne policije i inspekcije. Boravak na carinskim terminalima i rad carinika je katastrofalan. Na carinjenje robe čakamo i po nekoliko dana. Na nerad policije i inspekcije gledamo kao na podsticaj kriminalu – naveli su prevoznici.
Predsjednik Udruženja za unutrašnji i međunarodni transport RS Nikola Grbić kaže da smatraju da je jedan od osnovnih problema u institucijama i da zbog toga traže da razgovaraju sa njihovim čelnicima.
– Ovo je samo mali dio problema koji su prevoznike koji legalno posluju doveli do zida. Poslujemo sa gubitkom i ne možemo plaćati obaveze državi i radnicima. Ne želimo da zbog nečijeg nerada i neodgovornosti ova profesija izumre – kazao je Grbić.
U Ministarstvu saobraćaja i veza RS naveli su da još nisu dobili zahtjev prevoznika, ali da su spremni za razgovor.
– Do sada smo imali dobru saradnju sa prevoznicima, o čemu svjedoči i prošlogodišnje usvajanje Zakona o prevozu u drumskom saobraćaju. Tim zakonom smo preuzeli uredbe i direktive EU u oblasti drumskog prevoza, što je domaćim prevoznicima stvorilo bolje uslove za rad i omogućilo da budu konkurentniji na međunarodnom tržištu – naveli su u Ministarstvu saobraćaja RS.
Izrabljivanje
Nikola Grbić kaže da poslodavci iz Evropske unije vozače iz RS tretiraju kao robove jer nemaju nijedan slobodan dan u toku sedmice.
– Institucije RS treba da zaštite svoju radnu snagu kako ih ne bi izrabljivale druge zemlje – rekao je Grbić. Glas Srpske