NJUJORK, Patite od hroničnog odlaganja obaveza? Postoji nekoliko jednostavnih trikova koje svako može da slijedi, a mogu značajno da vam poprave način na koji koristite svoje vrijeme.
Iako smo svi različiti, upravljanje vremenom i obavezama nešto je sa čime se većina nas u većoj ili manjoj mjeri svakodnevno bori.
Na radnom mjestu uglavnom smo pritisnuti različitim (kratkim) rokovima, nepreglednom rijekom emailova i zahtjevima klijenata, ali i kolega. Mnogima se situacija bitnije ne popravlja ni kad dođu kući, gdje moraju da se nose sa porodicom, partnerima, djecom, rodbinom i ostalim obavezama i problemima koje nosi porodičan život.
Ipak, postoji nekoliko jednostavnih trikova koje svako može da izvede, a mogu značajno da poprave način na koji koristite svoje vrijeme:
Većina ljudi stvari uglavnom obavlja po redosljedu po kojem im dolaze, hitnosti ili težini. Stvari koje nam se na prvi pogled čine hitnim, poput novog emaila ili telefonskog poziva, možda uopšte nisu važne, ali to ne možete da znate dok se njima ne pozabavite. Upravo je zbog toga najpametnije odgovarati na poruke i pozive dva-tri puta dnevno, umjesto da neprestano prekidate posao.
Nagradite se. Nagrade ne moraju da budu nešto veliko niti materijalne prirode, već je sasvim dovoljno da budu sitnice koje će vam pomoći da se motivišete. Na primjer, nakon što obavite prvu fazu ili dio nekog posla, nagradite se šoljicom omiljenog čaja.
Nikako ne možemo da razumijemo ljude koji se žale da primaju 500 emailova dnevno. Ukoliko to nije pretjerivanje, već je stvarno tako, onda moraju da nauče kako da uključe filtere na svom računaru i ugase dojavljivač novih poruka, prenose agencije.