BANJALUKA, Kada zbog prevelikog posla osjetite da vas boli glava, da ustajete umorni, da teško donosite ili odlažete odluke, postajete svadljivi, znajte da ste dobili menadžersku bolest i da odmah treba da odete na odmor. Menadžerska bolest već duže vremena predstavlja problem savremenog, poslom opterećenog, muškarca i žene. Bolest se kao i sve druge javlja postupeno, gotovo neprimjetno, a vrlo često je njen jedini znak povišen donji krvni pritisak, dok ponekad može da se ispoljava i u vidu nelagodnosti ili pritiska u grudima.
Odmor je jedini lijek. Sa kolegama novinarima posjetio sam dvije terme koje imaju istog vlasnika. Terme Tuhelj pored Zagreba koja zbog blizine privlačna premorenim menadžerima, ali i njihovim porodicama koji žive i rade u Republici Srpskoj i BiH. Tuhelj su u vlasništvu 30-tak kilometara udaljenih, vrhunskih Termi Olimia u Sloveniji.
Terme Olima imaju najbolji wellness centar u regionu. Njihov Wellness Orhidelia je nestvaran svijet za oči, tijelo i dušu. Potvrđuju to i brojne nagrade. Već petu godinu najbolji su wellness po izboru stručnog žirija i posjetilaca.
Kolege novinari, koji su prvi put u posjeti nisu krile oduševljenje kada su iskušali sve mogućnosti ovog centra. Iako treći put posjećujem Terme Olimia njihov wellness i spa centar svaki put ponovo oduzmu dah, što baš i nije najbolje, jer zadnji dan do poslednjeg časa odlažete pakovanje, jer napuštate tu predivnu oazu za odmor.
Ove dvije predivne terme u dvije države, udaljene par desetaka kilometara, izdvaja odličan hotelski smještaj, izuzetno ljubazna uslugu, bogati dodatni sadržaji, te pružanja dodatnih pogodnosti za poslovnu zajednicu. Ovde možete spojiti posao i uživanja. U Tuhelju su na raspolaganju najmodernije konferencijske sale sa dnevnim svjetlom koje za razliku od vještačkog ne zamaraju učesnike.
Pored odmora i posla, ovde je i prilika za dodatno usavršavanje i edukaciju.
Kongresni centar Terma Tuhelj se predstavlja kao MICE destinacija u prirodi, nedaleko od glavnog grada Hrvatske, a istovremeno djeluje i kao poslovni centar Terma Tuhelj, tj. kao mjesto okupljanja lokalnih menadžera i poslovnih ljudi. U saradnje sa brojnim poslovnim i turističkim udruženjima, edukacijskim kućama i MICE tvrtkama razvili su široku paletu individualnih i grupnih sadržaja.
Terme Tuhelj i Terme Olimia sarađuju da sa Poslovnom školom Bled. Pokreću prvi MBA program edukacije iz turizma u regiji, nakon što su ocijenili da je to upravo ono što nedostaje na tržištu – edukacija za top management, savreme, sa aktualnim trendovima. Studij je namijenjen TOP menadžerima iz regije, tj. predsjednicima uprava, direktorima, voditeljima službi, stručnim savjetnicima i istraživačima koji žele usavršiti svoje znanje na osnovu kojeg će moći uticati na buduća kretanja u području turizma.
Prvi postdiplomski studijski program iz turizma Menadžment u turizmu je planiran za proljeće 2015. godine. Program će se odvijati u Poslovnom centru Terma Tuhelj, a zamišljen je kao studij u četiri modula koji će biti sastavljeni od relevantnih tema kao što su budućnost turizma, upravljanje poslovanjem u turizmu, strateški marketing, upravljanje inovacijama u turizmu, trendovi u menadžmentu…
Konstantan rast prihoda
Za poslednje tri godine koliko posjećujem ove dvije terme, svaki put me iznenadi inovitivnosti uprave, koja ne samo da nijedan detalj ne prepušta slučajnosti, već konstatno investira u nove sadržaje i usluge, kako bi zadovoljila goste koji im se vraćaju. Potvrđuje to i rast prihoda.
U Termama Tuhelj, u prvih pet mjeseca 2014. godine ostvareno je 33.620 noćenja što je 44% više nego u istom periodu prošle godine. Nastavak je to pozitivnog trenda i rezultat aktivnog nastupa na stranim tržištima, koji je započet prošle godine. „U 2013. godini ostvarili smo porast od čak 72% stranih noćenja u Termama Tuhelj te završili godinu s više od 50% stranih noćenja, što je rezultiralo i promjenom strukture posjećenosti Krapinsko-zagorske županije. Najveći porast ostvaren je sa gostima sa germanskih tržišta, Slovenije i Italije. U prvih pet mjeseci 2014. godine ugostili smo i 42.796 komercijalna kupača, što je za 44% više nego u istom periodu prošle godine“, objašnjava Maja Jahn direktorica Odjela prodaje Termi Olimia.
Ukupan prihod Terma Olimia u prvih pet mjeseci 2014. godine iznosio 10,8 miliona kuna, što je 24% više nego u istom periodu 2013.
„U prvih pet mjeseci 2014. godine u Termama Olimia ostvarili smo 68.000 komercijalnih noćenja, što je 1,5% više nego u istom periodu 2013. godine i to zahvaljujući stranim tržištima, gdje je broj noćenja bio 4 % veći nego prošle godine. Najveći pomak bilježi se na Austrijskom i Njemačkom tržištu. Ugostili smo i 45.534 komercijalna kupača, što je za 5% više nego lani. Ukupan prihod Terma Olimia u prvih pet mjeseci 2014. godine iznosio je 6.252.000 evra, što je 2 % više nego u istom periodu 2013. godine“, rekla je Jahn novinarima iz BiH.
Predstavništvo u Moskvi
Terme ozbiljno ciljaju na rusko tržište.
Svjesni važnosti izlaska na nova tržišta, opredijelivši se za pionirske korake u prezentaciji hrvatskog i slovenskog kontinentalnog turizma te shvativši potencijal ruskog tržišta, odlučili smo se, kaže Jahn, za otvaranje Predstavništvo Terma Olimia i Terma Tuhelj u Rusiji.
Predstavništvo punopravno djeluje od polovine prošle godine, a ciljevi su jasni: Proširiti mrežu turoperatora, osiguravajućih društava, klinika i svih drugih, koji prodaju/posreduju usluge TO i TT i povećanje njihove zainteresiranosti za saradnju, povećati broj posjetilaca i prihoda sa područja za 50 odsto već u ovoj godini.
S ciljem da se izgradi ponajbolja destinacija obiteljskog turizma u Hrvatskoj i nakon što je ove godine otvorena dječja igraonica s raznim atrakcijama, tijekom iduće prioritet u investicijama biće izgradnja dve nove vodene atrakcije, tobogana za djecu i odrasle, u vrijednosti od 750 hiljada evra.
Prerasli granice
No, nisu terme Tuhelj i Olimia samo za poslovne ljude, naprotiv. Ovde porodice, a djeca posebno mogu uživati u čitavom dječijem svijetu iz mašte.
U Tuheljskim Toplicama otvorili su dječiju igraonicu na dvije etaže sa raznim atrakcijama i zanimacijama za najmlađe goste poput tobogana, zida za penjanja i drugih, sa kojom su i djeca i roditelji oduševljeni. Već planiraju za sledeću godinu 500 hiljada evra vrijednu novu investiju za zabavu odraslih, gdje će biti izgrađeni novi andrenalinski tobogani. U Tuheljskim Toplicama grade prvi pravi kamp u kontinentalnoj Hrvatskoj sa 150 parcela, 50-ak mobilnih kućica te parkovima i ugostiteljskim objektima. Ideja je da se kamp uredi kao malo zagorsko selo. Vrijednost projekta je 1,2 miliona evra.
Novi trendovi
Terme Olimia i Terme Tuhelj posluju pod motom biti drugačiji, biti prepoznatljivi. Predstavili su nove trendove „Selfness“ briga o sebi, o svom zdravlju i dobrom osjećaju. Tu je i koncepte Vitalne hrane. Hranu pripremaju sa posebnom pažnjom te pravilnom kombinacijom nutritivnih elemenata. Osoblje ugostiteljstva Terma Tuhelj i Terma Olimia prošlo je brojne edukacije kako bi naučili pripremati hranu sa drugačijim namirnicama i na drugačiji način. Razvili su nekoliko potpuno novih tretmana, gdje se posebno ističe tretmana zvukom ili terapija tibetanskim zdjelama.
Balkan SPA Summit
U oktobru ove godine Terme Tuhelj biće domaćin 4. Balkan SPA summita kojem će prisustvovati predstavnici spa&wellness udruga zemalja Balkana kako bi objedinili sve zajedničke etno komponente i profilisali ih sa ciljem promocije novog turističkog proizvoda–toplica Balkana iz čak 13 zemalja.
Preporuka
U prethodnim rečenicama, pročitali ste mnogo toga što vam, na prvi pogled, vjerovatno zvuči kao PR, što bi i sam pomislio da ga negdje vidim. Međutim, lični utisak koji su na mene ostavile ove dvije terme je zaista impresivan i rado ih spominjem u poslovnim susretima.
Topla preporuka, posjetite i nećete zažaliti. Terme Tuhelj imaju prednost jer su zaista blizu za produženi vikend-odmor, a posjeta samo 30 kilometara udaljenim, Termama Olimia ostaviće vas bez daha, posebno njihov wellness centar Orhidelia.
CAPITAL: Siniša Vukelić