BANJALUKA, Republička agencija za razvoj malih i srednjih preduzeća dobila je saglasnost Ministarstva prosvjete i kulture RS za edukaciju po dva nastavnika iz 20 srednjih škola u Srpskoj iz oblasti praktične nastave iz preduzetništva u školskoj 2010/2011. godini.
Edukacija nastavnika održaće se tokom oktobra i novembra ove godine.
Riječ je o projektu koji Agencija realizuje u saradnji sa BIP (Business Innovation program) iz Norveške čija se pilot faza implementira od 2007. godine u 14 srednjih stručnih škola u Republici Srpskoj, saopšteno je iz Agencije za mala preduzeća RS.
„Republička agencija za razvoj malih i srednjih preduzeća provela je prošle godine istraživanje u srednjim školama u RS u kojima je uveden predmet „Osnovi preduzetništva“ koje pokazalo potpunu opravdanost uvođenja ovog predmeta, kao i potrebu uvođenja praktične nastave koja bi se odvijala po principu izbornog predmeta. Iskustva u svijetu pokazuju da samo pet odsto populacije u jednoj zemlji ima preduzetnički talenat, dakle sposobnost da pokrene biznis i zaposli druge ljude. Naš je osnovni zadatak da prepoznamo takve osobe u najranijoj dobi i da im pomognemo da razvijaju tu svoju prirodnu sklonost, kroz usvajanje potrebnih znanja i vještina, rekao je direktor Agencije, Slobodan Marković.
On ističe posebnu zahvalnost Ministarstvu prosvjete i kulture RS, na čelu s ministrom Antonom Kasipovićem, koji je prepoznao značaj ovakvog koncepta dajući punu podršku njegovoj realizaciji.
„Takođe, veliku zahvalnost dugujemo ambasadoru Kraljevine Norveške u BiH, Janu Bratuu, koji je iskazao spremnost norveške vlade da pomogne u implementaciji ovog projekta“, ističe Marković.
Krajnji cilj projekta je da osposobi učenike da prihvate iskustva i vještine koje će im biti potrebne za upravljanje vlastitim poslom, ali i da poboljša dosta nepovoljan trenutni odnos između ponude i potražnje na domaćem tržištu rada.
Praktična nastava iz preduzetništva trebalo bi da bude uvedena u sve srednje škole u Republici Srpskoj do 2013. godine.
2 komentara
Molimo Vas da pročitate sledeća pravila prije komentarisanja:
Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]
Hvala ambasadoru Norveske, a nasi su se dobro sjetili toga. Preduzetnistvo i menadzment treba uvesti na sve fakultete kao obavezan predmet sudentima al ne samo teoriju vec i praksu.. Treba razvijati sposobne ali i prosjecne preduzetnike jer nam je to defiticaran kadar totalno…
Na nekoliko naučnih skupova sam eksplicitno ukazao na jedan problem, naročito na fakultetima ekonomske struke gdje studenti imaju priliku da steknu znanja o projektima i projektnom menadžmentu, ali ne i o vještinama realizovanja stečenih znanja.Istovremeno na seminarima, radionicama i sličnim edukativnim skupovima od po nekoliko dana, veći broj agencija i drugih domaćih i stranih organizacija,nastoji osposobiti implementatore različitih projekata. Na žalost oni koji imaju znanje, a nemaju vještinu smatraju takvo osposobljavanje za njih mizernim, a oni kojima to nije problem, nemaju znanje i onda teško mogu steći i vještine. Zagovornik sam da profesori, a naročito asistenti na fakultetima ekonomske struke moraju kao uslov za obavljanje tih poslova, uz praćenje naučnih dostignuća i objavljivanje naučnih radova imati i neposredno učešće u realizaciji konkretnih projekata, odnosno vještine za primjenu vlastitog teoriskog znanja.Uvjeren sam da ljudi koji imaju teoriska znanja i praktične vještine za primjenu tog znanja jedino mogu podići procenat realizacije investicionih projekata u roku i sa planiranim troškovima iznad postojećeg i približiti svjetskom prosjeku od 30%. Bez toga imaćemo i dalje praktičare bez teoriskih znanja i teoretičare sa teoriskim znanjem bez vještine za njegovu primjenu, a i jedno i drugo ima problem.Uvažavam da mi kasnimo za razvijenim svijetom i da u ovom periodu forsiramo strateški menadžment, koji su oni zamjenili sa projektnim menadžmentom kao prioritetom još prije dvadesetak godina, ali bih bio srećan da to i mi što prije prevaziđemo.Zbog svega pozdravljam ovu inicijativu i podršku Norveške, uz želju da se to sa srednjih škola prenese i na fakultete i da ne ostane na nivou đačkih zadruga.