ZAGREB, Istraživanje dr. sc. Gorana Vlašića provedeno u Hrvatskoj na 255 hrvatskih preduzeća pokazuje da standardni pristupi preduzeća uvelike ograničavaju preduzeće i njegov uspjeh na duži rok.
Iako danas smatramo da su velika preduzeća uspješna i takva će ostati i u budućnosti, kada se pokušamo prisjetiti preduzeća starijih od 150 godina, teško će se nabrojati više od desetak takvih preduzeća. Dakle, velika preduzeća teško preživljavaju na duži rok jer uđu u rutine koje povećavaju efikasnost i profitabilnost na kratki rok a uništavaju preduzeće na duži rok.
Veliku ulogu imaju i menadžerski ugovori koji su prvenstveno utemeljeni na kratkoročnim pokazateljima, te u skladu s ciljevima u menadžerskim ugovorima, preduzeća se fokusiraju na profit, tržišni udio i sl. Sve navedeno najbolje se postiže tako da je preduzeće vođeno tržištem i tržišnim željama i potrebama.
Preduzeće koje je previše fokusirano na te pokazatelje uspješnosti sigurno neće biti spremno preduzeti riskantniju strategiju razvoja tržišta, a koja pokazuje izuzetne koristi za preduzeće za duži rok. Dakle, preduzeća istovremeno trebaju konkurisati u dvije konkurentske arene: prva, gdje je cilj što bolje se prilagoditi tržištu, potrošačima i njihovim potrebama, te druga, gdje je cilj upravo mijenjanje potreba potrošača i strukture tržišta.
Kako bi preduzeće moglo implementirati strategiju razvoja tržišta, postavlja se izuzetno važno apstraktno obrazovanje CEOa (doktorat nauke i/ili executive education programi koji šire perspektivu se koja inače ograniči rutinama i svakodnevnim aktivnostima).
Osim toga, važno je imati marketinškog stručnjaka (tzv. star marketer) koji nije samo vođen prijašnjim uspješnim projektima, ali kojem prijašnji projekti omogućavaju autoritet za implementaciju radikalnijih marketinških odluka. Važna je i saradnja između različitih odjela te strateška odvažnost preduzeća koja se prenosi i temeljem odvažnosti samog CEOa.
Preduzeća koja razvijaju tržište imaju veći broj strateških nivoa: razvoj karakteristika, kategorija i potreba, te na svakom nivou više pristupa razvoju tržišta. Takva preduzeća ostvaruju iznadprosječni rast te izuzetnu profitabilnost na duži rok.
Dr. sc. Goran Vlašić rođen je 1981. u Zagrebu. Završio je srednje škole XV Gimanzija u Zagrebu te Monroe High School u Monroe (SAD). Diplomirao je na Ekonomskom fakultetu u Zagrebu gdje je i magistrirao na temu interaktivnog marketinga i personalizacije odnosa s potrošačem. Prvi doktorat obranio je na temu upravljanja ugledom na Sveučilištu u Klagenfurtu (Austrija), dok je drugi, na temu strategija razvoja tržišta, obranio na Sveučilištu Bocconi u Milanu (Italija).
Navedeni sadržaj istraživanja je iz doktorske disertacije koja je proglašena jednom od tri najbolje doktorske disertacije iz marketinga u 2010. godini od strane Evropske marketinške akademije i konzultantskog preduzeća McKinsey.
Vlašić je dobitnik je i Državne nagrade za nauku u Hrvatskoj, stipendije Fulbright, nagrade dr. sc. Mijo Mirković, i brojnih drugih nagrada. Zaposlen je na Ekonomskom fakultetu u Zagrebu.