MODRIČA, Rafinerija ulja Modriča predstavila je danas rezultate testa novog motornog ulja “optima eko plus”, koje se preporučuje za motore putničkih automobila koji ispunjavaju standarde “euro 4” i “euro 5”, a može se koristiti i u vozilima sa ugrađenim sistemom za naknadnu obradu gasova.
“U laboratorijima i proizvodnim pogonima Rafinerije ulja Modriča posljednih godina proizvedeno je više tipova motornih ulja koja zadovoljavaju najviše standarde u oblasti zaštite čovjekove okoline i zdravlja ljudi uz minimalnu emisiju izduvnih gasova, kao i kvalitetno podmazivanje u dugom periodu”, rekao je direktor Rafinerije Pero Dugić.
Ispitivanje novog motornog ulja trajalo je godinu dana na automobilu “golf 1,9” dizel, koji je prešao 100.000 kilometara na putevima BiH i zapadne Evrope.
Dugić je rekao da je novo ulje “optima eko plus” djelo stručnog tima Rafinerije, te da su veliki doprinos dale i kompanije “Asa auto” iz Sarajeva, “Unitek” iz Ljubuškog i Rafinerije nafte iz Broda, koje su obezbijedile automobil, gume i gorivo.
Direktor razvoja Rafinerije Omer Kovač rekao je na prezentaciji u Modriči da je automobil korišten u veoma teškim uslovima, sa maksimalnom brzinom, pod ekstremnim temperaturama.
On je potvrdio da je nakon 100.000 pređenih kilometara utvrđeno da je ulje pokazalo izuzetne rezultate, uz korištenje goriva kome nije provjeravan kvalitet, te istakao da automobili sa “optima eko plus” motorno ulje mogu preći 30.000 kilometara uz potrošnju manju od 100 mililitara na 1 000 pređenih kilometara.
Ulje je proizvedeno prema standardima i specifikacijama njemačkog proizvođača automobila “Folksvagen”, za koje Rafinerija nudi kompletan proizvodni program maziva i funkcionalnih tečnosti, a koje odgovaraju i za automobile grupacije BMV, Audi i Mercedes, istaknuto je na prezentaciji.
Iz Rafinerije navode da je kapacitet proizvodnje 130.000 tona godišnje, od kojih je 60.000 tona baznih hidrokrekovanih ulja i 70.000 tona maziva.
Rafinerija ulja Modriča ima svoju razvojnu laboratoriju koja je akreditovana prema ISO standardima prema kojima se radi više od 170 različitih metoda ispitivanja.
U Rafineriji je zaposleno 550 radnika, uglavnom kvalifikovane radne snage, od kojih je 20 odsto visoke i više srpeme.
Rafinerija je od osnivanja 1954. godine prizvela više od milion tona različitih tipova motornih ulja i maziva za benzinske i dizel motore.
Prije rata na evropsko tržište plasirano je godišnje više od 25.000 tona hidrokrekovanih ulja, a u maju ove godine na tržište EU izvezeno je 8.000 tona ovih ulja.

