HARRISON- Američka maloprodaja između 1. novembra i 24. decembra porasla je 3,8 odsto, pošto su intenzivne promocije u veoma konkurentnoj prazničnoj sezoni podstakle kupovinu u posljednjem momentu, saopštio je Mastercard a prenio portal Momentum Securities.
Rast prodaje bio je znatno iznad povećanja od 3,1 odsto godinu dana ranije i lako je nadmašio prognozu kompanije Mastercard u septembru koja je projektovana na 3,2 odsto, pri čemu je na posljednjih pet dana sezone otpala desetina ukupne praznične potrošnje.
Veliki trgovci na malo, uključujući Walmart, Target i Amazon, pojačali su promocije kako bi privukli kupce usred veoma konkurentske praznične sezone.
Iz Mastercard-a su naveli da je „praznična sezona pokazala potrošača koji je voljan i spreman da troši, ali je vođen potragom za vrednošću, što se može videti po koncentrisanoj online potrošnji tokom najvećih promotivnih perioda“.
Online prodaja je porasla bržim tempom od 6,7 odsto, u poređenju sa rastom od 6,3 odsto prošle godine, pri čemu je tražnja u segmentu odeće bila velika.
Niskobudžetni e-prodavci Shein i Temu takođe su ponudili atraktivne ponude za Crni petak i Cyber ponedjeljak kako bi privukli kupce, piše Momentum na osnovu analize Mactercarda. Biznis.rs