RIM – Osim što su italijanske i luksuzne marke, Prada i Versace nemaju mnogo toga zajedničkog. No, ipak, Prada razmišlja da kupi modnog rivala Versace koji je zajedno sa, također poznatim brendom obuće Jimmy Choo i Michael Kors, u vlasništvu američke firme Capri Holdings. Kako je nedavno izvijestio Reuters Prada se nalazi u ranoj fazi razmatranja kupovine.
Ova odluka dolazi nakon što je propao pokušaj američke kompanije Tapestry da preuzme Capri za 8,5 milijardi dolara, zbog regulatornih prepreka. Osim toga, Capri Holdings, koji je 2018. godine kupio Versace za približno 2,12 milijarde dolara, suočava se s padom prihoda, te razmatra strateške mogućnosti i stavljanja fokusa na brend Michael Kors.
Tokom novembra 2024., kompanija je prijavila znatno lošije kvartalne rezultate od očekivanih, što je djelimično povezano sa globalnim padom interesovanja za luksuzne proizvode.
Kako pišu italijanski mediji Capri je zadužio banku Barclays da procijeni opcije za prodaju svojih luksuznih brendova, dok je Prada angažovala banku Citi kao finansijskog savjetnika za potencijalno preuzimanje brenda Versace.
Ukoliko se realizuje mogla bi biti i najveća akvizicija u modnom svijetu. Dio je šireg restrukturiranja u luksuznom sektoru. Naime, pad potražnje luksuznih marki u Kini i globalno usporavanje tržišta luksuza ostavlja traga na poslovanje evropskih marki.
Umjesto komentara, šutnja
Za sada i Prada i Capri zagonetno šute te ne izlaze sa zvaničnim komentarima, ali ono što se može pročitati iz komentara javnosti, je da je pred Pradom veliki izazov, i da bi mogla vratiti Versace na tron, bez da on izgubi svoju prepoznatljivu estetiku, koju je utemeljio osnivač Gianni Versace, a sestra Donatella Versace nastavila, nakon što je Gianni ubijen.
Nedavno LYST Index rangiranje 20 najboljih luksuznih brendova u trećem kvartalu 2024. pokazalo je pad Versace-a za pet mjesta sa prethodnog šestog završio je na 11. Versace se našao iza Valentina, a ispred brenda Kim Kardashian SKIMS.
Ukoliko se realizuje akvizicija, za koju su zainteresirani i neki investicioni fondovi i modni igrači, Versace bi ušao u Pradinu porodicu brendova koje čine još i: Miu Miu, zatim brendovi obuće Church's i Car Shoe te italijanska slastičarna Marchesi 1824.
Prada drži treću poziciju na modnom tržištu i zanimljivo je da je ova firma u vremenu globalne krize na tržištu luksuza uspjela prošle godine u trećem kvartalu da poveća prodaju za čak 18 posto. Ovaj postotak najviše može zahvaliti brendu Miu Miu koji je sve traženiji među mlađim kupcima.ForbesBiH