BERLIN, Njemački potrošači iskazali su povjerenje u pogledu novembra na osnovu poboljšanih očekivanja u vezi sa stanjem u privredi i time potvrdili optimizam iskazan u prethodnom mjesecu, pokazao je danas objavljeni izvještaj instituta GfK.
Indeks povjerenja potrošača tog uglednog njemačkog instituta za novembar iznosi tako 4,9 bodova, nepromijenjeno u odnosu na oktobar. “To znači kratki predah u očekivanjima potrošača u jesen 2010., nakon četiri uzastopna mjeseca rasta indeksa”, saopštio je Gfk. Analitičari su očekivali rast toga indeksa za novembar na 5,1 bod.
“U kontekstu prilično povoljnog okruženja sa stajališta potrošača, prognoza nastavljenog oporavka potrošačke klime i dalje je dobra”, dodaje Gfk. Nepromijenjena prognoza za novembar uslijedila je nakon četiri uzastopna mjesečna rasta toga indeksa, zasnovanog na anketiranju oko 2.000 domaćinstava.
Dok je komponenta toga indeksa koja se odnosi na očekivanja za cjelokupnu privredu ponovno porasla, smanjena su očekivanja vezana za lične dohotke i spremnost potrošača na kupovinu. U institutu očekuju da će lična potrošnja u Njemačkoj porasti u ovoj godini za 0,5 odsto. Hina