BANJALUKA, Vreli dani su ove godine išli na ruku pivarima u RS, jer je, i pored značajnog rasta uvoza, zabilježeno povećanje proizvodnje.
Ipak, sliku o uspješnom ljetu na cijeloj teritoriji BiH pokvarila je donekle “Bihaćka pivovara”, jer je špic sezone pao u vrijeme ramazanskog posta, što se i te kako odrazilo na prodaju.
Kako se navodi u podacima Uprave za indirektno oporezivanje BiH (UIO), za prvih sedam mjeseci ove godine uvezeno je 82.312 tona piva u vrijednosti od 83,7 miliona KM, što je u odnosu na isti period prošle godine za 4,9 miliona KM i 3.200 tona više.
U UIO su precizirali da je u ovom periodu BiH uvezla 77.418 tona standardnog piva u vrijednosti od 77,2 miliona KM, dok je u istom periodu prošle godine uvezeno 77.655 tona piva vrijednog 76,7 miliona KM.
Istovremeno je uvezena tri puta veća vrijednost radler piva. Tačnije, BiH je u prvih sedam mjeseci uvezela 4.894 tone radler piva vrijednog 6,5 miliona KM, dok je tog napitka u istom periodu prošle godine preko granice u BiH ušlo u vrijednosti od 2,1 milion KM.
U ovoj godini se pivo najviše uvozilo iz Srbije, Hrvatske, Slovenije, Holandije, Belgije, Njemačke, a prednjačile su “Apatinska pivara”, “Carlsberg”, “Karlovačke pivovare”, “Zagrebačka pivovara”.
Ipak, pivari u BiH na različite načine gledaju na ljetnu sezonu, ali i cijelu ovu sezonu. U “Banjalučkoj pivari”, jedinoj domaćoj pivari u RS, istakli su da su poslovali iznad svih očekivanja, dok u “Bihaćkoj pivovari” kažu da prolaze kroz težak period.
Edin Ibrahimpašić, generalni direktor “Bihaćke pivovare” i predsjednik grupacije pivara BiH, rekao je da je lošu poslovnu situaciju dodatno otežalo mjesec dana ramazana, koji je pao na špic sezone prodaje piva.
“Prema trenutnim procjenama, situacija je za nas ove godine gora za između 20 i 25 odsto”, rekao je Ibrahimpašić.
On je rekao da ova pivara kao veliki proizvođač kompenzuje gubitke u prodaji piva snažnim plasmanom svojih bezalkoholnih pića i da na taj način lakše izlaze na kraj s veoma turbuletnom situacijom na domaćem tržištu piva.
“Jasno se vidi da država BiH ide na ruku uvoznim stranim lobijima i radi na tome da gasi domaću pivarsku proizvodnju”, rekao je Ibrahimpašić.
Suprotno ovome, iz “Banjalučke pivare” potvrdili su da su u prvom polugodištu povećali obim prodaje za 15 odsto.
“‘Banjalučka pivara’ je ove godine promijenila korporativni logotip, redizajnirala bocu nektar piva, što je bio korak preduzet kao odgovor na promjenu ambalaže koju su u veoma kratkom periodu napravili naši glavni konkurenti Čelarevo (Calsberg) i Apatin (StavBev)”, rekao je Nik Peni, direktor “Banjalučke pivare”, i podsjetio da su u ovom periodu lansirali u prodaju nove brendove nektar limun i nektar grejp.
Peni je dodao da je skok prodaje za 15 odsto, iznad svih očekivanja menadžmenta kompanije, pokazao da je pet miliona KM vrijedna investicija u nove staklene flaše bila pravi potez. Nezavisne novine