PARIZ, Prodaja francuskog šampanjca, poslije dvije godine uzastopnog pada, u 2014. ponovo bilježi rast, zahvaljujući oporavku evropskog tržišta i odličnim rezultatima izvan Evropske unije.
Izvoz pjenušavog vina iz Francuske u tekućoj godini, prema prvim procjenama, porastao je 1,0 odsto, na oko 308 miliona boca, poslije pada od 1,2 odsto u 2013, saopštilo je francusko Udruženje proizvođača šampanjca.
Prihodi od prodaje, kako se navodi, mogli bi dostići 4,5 milijardi evra, uz godišnji rast od 3,0 odsto, zahvaljujući britanskom, američkom i australijskom tržištu, čime bi se približili istorijskom rekordu iz 2007, kada su iznosili 4,56 milijardi evra.
Međutim, na francuskom tržištu prodaja šampanjca u ovoj godini opala je 2,0 do 3,0 odsto, što je četvrta godina zaredom manjeg prometa, usljed nepovoljne ekonomske situacije, ističu u Udruženju.
Osim u Velikoj Britaniji, koja je najveće izvozno tržište šampanjca, prodaja je porasla i na njemačkom tržištu, dok je u južnoj Evropi zaustavljen pad. Samo u Italiji, u prošloj godini prodaja ovog pića bila je u padu 14 odsto.
Izvoz izvan EU, prema procjenama Udruženja, u tekućoj godini će zabilježiti rekordne rezultate zahvaljujući količinskom rastu prodaje u SAD podstaknutom oporavkom ekonomije, ali i rastu na japanskom i australijskom tržištu, gdje su prosječne cijene dosta više.
Isti izvor podsjeća da je za posljednjih 10 godina potrošnja vina u svijetu porasla 4,0 odsto, dok je prodaja pjenušavih vina skočila 30 odsto. Međutim, pjenušava vina iz Italije i Španije postala su alternativa francuskom šampanjcu zbog osjetno nižih cijena, upozoravaju u Udruženju. Tanjug