BEOGRAD, Pojedini prehrambeni proizvodi koji se prodaju pod zaštićenim robnim markama često nisu na nivou kvaliteta koji se očekuje, a deklaracije na njima su nepotpune ili ih i nema, izjavio je predsjednik Pokreta potrošača Beograda Petar Bogosavljević.
Uzroke razlike u kvalitetu tek treba istražiti, rekao je on i dodao da se potrošači dovode u zabludu da je proizvod istog kvaliteta kao originalna robna marka.
Govoreći o obilježavanju prehrambenih proizvoda, Bogosavljević je ukazao da umjesto potpune deklaracije, koja potrošačima treba da pruži tačne i precizne podatke o sastavu i porijeklu robe, prozvođači na ambalažu često stavljaju marketinške informacije.
On je rekao da tek treba vidjeti da li je to u skladu sa Zakonom o oglašavanju i napomenuo da, sa druge strane, ima i proizvođača koji čak obogaćuju deklaraciju podacima o nutritivnim vrijednostima proizvoda, na šta ih zakon ne obavezuje, ali predstavlja kvalitet više.
U borbi za što bolju poziciju, proizvođači često na ambalaži navode i sajamska priznanja. Proizvod na tržištu, međutim, najčešće nije istovjetan onome koji je dobio sajamsku nagradu, ukazao je Bogosavljević. Tanjug