KEMBRIDŽ – Globalni potrošači najviše cijene proizvode iz Njemačke, a najmanje iz Kine, pokazuje istraživanje agencije za javno mnijenje “JuGov” /YouGov/ i univerziteta Kembridž.
Više od polovine ispitanika u 23 zemlje pozitivno je ocijenilo njemačke proizvode, a samo šest odsto dalo im je negativnu ocjenu, pokazuju rezultati internetske ankete.
Prema ovoj anketi, Njemačka je na prvom mjestu sa 45 osvojenih bodova, dok je Italija na drugom sa 38 bodova. U stopu je prate Velika Britanija i Francuska, obje sa po 34 boda, Japan je osvojio 33 boda i bolji je za pet bodova od Južne Koreje.
Istovremeno, kineske proizvode 44 odsto ispitanika ocijenilo je negativno, a 15 odsto pozitivno, prenose mediji.
Kina je tako sa 29 bodova na posljednjem mjestu u grupi zemalja proizvođača.
Anketirani su potrošači iz zemalja i regija visokog dohotka, uključujući EU, SAD, Australiju i Japan, ali i onih s niskim dohotkom, poput Indije, Meksika, Kine, Nigerije i Južnoafričke Republike.
“Naše istraživanje pokazuje da porijeklo proizvoda i dalje bitno oblikuje njegovu percepciju među potrošačima”, zaključili su istraživači. Srna