BEOGRAD, Menadžment kragujevačkog Fijata morao bi da razmišlja o lansiranju novog modela automobila, izjavio je juče ekonomista Saša Ðogović, dodajući da podatak da je ukupan izvoz Srbije u SAD, koji većinom čini “srpski fića” opao za 42,6 odsto, što ilustruje da je ovoj kompaniji potreban novi proizvod.
Ðogović je na konferenciji u Institutu za tržišna istraživanja (IZIT) precizirao da je Srbija u 2013. godini bilježila suficit u spoljno-trgovinskoj razmjeni sa SAD od 199,5 miliona dolara, mahom zahvaljujući izvozu “fijata”, a onda je, kako kaže, u 2014. tražnja za ovim modelom pala, a suficit je u 2014. iznosio tek 15 miliona dolara.
On je podsjetio da ekonomska pravila nalažu da je, kad tražnja za proizvodom krene na dole, potrebno izbaciti novi model koji će donositi profit.
Za “fijatom 500 L” je, kako je rekao, u Americi tražnja opala, a taj model je tamo i cjenovno nekonkurentan. Tanjug