PEKING, Lenovo, drugi po veličini proizvođač personalnih računara u svijetu, izvijestilo je u srijedu o velikom rastu godišnje dobiti zahvaljujući snažnoj potražnji za njegovim proizvodima na domaćem kineskom tržištu.
U poslovnoj godini do 31. marta Lenovo je ostvarilo dobit u visini 473 miliona dolara, u poređenju s 273 miliona dolara ostvarenih u prethodnoj poslovnoj godini.
Isporuke ličnih računara u zemlje širom svijeta porasle su 35 odsto. Preduzeće se ipak suočava s izazovima jer se potrošači prebacuju sa stonih na prenosive računare, te na uređaje poput pametnih telefona i tablet računara. Problem je u prošloj godini bila i nestašica tvrdih diskova zbog poplava na Tajlandu.
Kinesko je preduzeće prošle godine preteklo američki Dell i pozicioniralo se na drugom mjestu svjetske ljestvice po broju prodatih računara, odmah iza Hewlett Packarda, prenose agencije.
“Uprkos nastavljenim izazovima po potražnju za računarima širom svijeta mi smo u Lenovu i dalje optimisti i očekujemo nastavak trenda rasta”, kazala je kompanija u saopštenju.
Gotovo polovinu prihoda Lenovo ostvaruje u Kini gdje cilja na potrošače i kompanije u manjim gradovima i ruralnim područjima s manjim brojem računara po stanovniku.
Rast prodaje u Evropi i Japanu temeljio se pak na kupovini njemačke elektronske kompanije Medion i zajedničkom ulaganju s japanskim NEC-om.
Kako bi uspješno konkurisalo američkom divu Applu, čiji su proizvodi silno popularni u Kini, Lenovo razvija smartphone i tablet računare, doduše uz slabe rezultate.
Tako su početkom mjeseca lansirali pametni TV, pokušavajući steći prednost pred Appleom, za kojeg se očekuje da će uskoro plasirati na tržište sličan proizvod.