PARIZ, Skoro desetina radne snage u Francuskoj je direktno ili indirektno povezana s autoindustrijom, koja svakog dana sve slabije posluje.
Ako gledamo prema prodaji novih automobila, onda francuskoj ekonomiji i ne ide baš najbolje. Brojke pokazuju da je u toj zemlji broj novih registriranih automobila u februaru opao 12 odsto. Pritisak na ionako opterećenu industriju sada još više raste.
Sablasno je tiha atmosfera u fabrici Peugeot Citroen u predgrađu Pariza. Radnici su napustili svoja mjesta prije nekoliko sedmica, u znak protesta protiv najave o trajnom zatvaranju ovog pogona.
“Pronaći novi posao u 55. godini je nemoguće. Jedino šta bih sad mogao raditi je nestručni fizički rad, što je u mojim godinama nemoguće. Svi stariji od 50 godina su osuđeni da ostanu nezaposleni. Svi, bez izuzetka”, kaže radnik Francois Boethas.
Sindikati pokušavaju spriječiti zatvaranje fabrike, za koju kompanija tvrdi da je neprofitabilna.
Bitka za konkurentnost
Francuzi tradicionalno vole kupovati francuska auta, ali nezaposlenost u ovoj državi dostigla je najviši nivo od 1997. godine. Domaće, ali i tržište južne Evrope se sve više smanjuje.
Francuski susjedi tvrde da ta zemlja mora biti konkurentnija.
U Jelisejskoj palati ministri su se sastali u pokušaju da ožive nekada unosnu industriju automobila. Rješenja, za sada, nemaju. Jedino šta mogu ponuditi je kredit.
Jačanje konkurentnosti nije jedini izazov. Mnogo teže je, kako tvrde analitičari, opstati na današnjem tržištu.
“Danas imamo dva izazova: tržište Evrope, koja je kao bolesno dijete, i ostatak svijeta, gdje se dizajniraju i prave automobili s novim tehnologijama, odnosno pogledom dalje u budućnost”, kaže Francois Rouder iz Komiteta francuskih proizvođača automobila.
Francuzi se nadaju da će i njihova vozila biti dio te budućnosti. Al Jazeera