ZAGREB, Od ukupno 5.191 poslovnog skupa održanog u Hrvatskoj od januara do novembra prošle godine ostvareno je 219,4 miliona kuna prometa, podaci su Zavoda za statistiku Hrvatske.
Od ukupnog prometa od poslovnih skupova u jedanaest lanjskih mjeseci 85 odsto ili 186,06 miliona kuna ostvarena je od skupova sa noćenjem, kojih je bilo 2.466.
Ostatak prometa od 33,3 miliona kuna ostvaren je od 2.725 skupova bez noćenja.
Svi su skupovi ukupno trajali 9.828 dana, a od ukupnih 380.211 učesnika 88 odsto ili njih 334.629 su bili domaći, dok je stranih bilo 45.582.
Većina skupova u 11 mjeseci prošle godine, 4.903, održana je u 70 hrvatskih hotela, koji su od toga ostvarili prihodi od 215,5 miliona kuna, dok su ostali poslovni skupovi održani u drugim objektima.
Prema vrstama skupa najviše je bilo kongresa, 2.681, s ukupno 200.403 učesnika. Promet od kongresa iznosio je 149,6 miliona kuna.
Slijede tzv. korporativni poslovni sastanci, kojih je bilo 1.598 sa 76.178 učesnika, i od kojih je ostvareno 33,7 miliona kuna prometa.
Javnih skupova je bilo 150, javnih konferencija 135, teambuilding i insentiv programa 113 odnosno 82.
U organizatorskom smislu najviše su skupova, 2.809, organizirali poslovni subjekti.
Strana su preduzeća, institucije i organizacije u Hrvatskoj u 11 mjeseci 2007. organizovali 380 poslovnih skupova.
Različiti organizatori, poput banaka, osiguravajućih kuća, političkih stranaka i nevladinih organizacija, priredili su 692 poslovna skupa, a udruženja 450 skupova. Vlada i tijela državne uprave te lokalna uprava i samouprava organizovali su ukupno 286 poslovnih skupova.