BEOGRAD – Na pet najvećih evropskih tržišta prošle godine prodato je 1.155.640 motocikala, što je 10,1 odsto više nego što je prodato 2023. godine.
Asocijacija proizvođača motocikala (ACEM) analizirala je pet ključnih tržišta – Italiju, Španiju, Veliku Britaniju, Francusku i Njemačku i ukupna prodaja motocikala na ovim tržištima porasla je u odnosu na 2023. godinu, kada je prodato 1.049.898 dvotočkaša, saopštila je Srpska asocijacija uvoznika vozila i djelova.
Najveći rast na godišnjem nivou zabilježen je u Njemačkoj, gdje je prodato 248.618 jedinica, što predstavlja rast od 16,3.
U Španiji je taj rast nešto manji – 14,2 odsto na godišnjem nivou, ali je na drumove ove zemlje stiglo novih 229.685 motocikala.
Francuzi, takođe, sve više kupuju ovu vrstu vozila, pa je prodaja u 2024. dostigla 214.049 jedinica, što predstavlja rast od 3,5 odsto u odnosu na 2023. godinu.
Uprkos klimi i u Velikoj Britaniji raste prodaja
Bez obzira na uvriježeno mišljenje da u Velikoj Britaniji klima nije baš naklonjena ljubiteljima vožnje na dva točka, zabilježena je isporuka 110.994 motocikla, što je rast je u odnosu na 2023. solidnih 2,7 odsto.
Italija ostaje najveće motociklističko tržište Evrope i kupci su u ovoj zemlji pazarili čak 352.924 motocikla. Rast prodaje u 2024. je na godišnjem nivou dostigao 10,0 odsto, prenosi Tanjug.
Broj novoregistrovanih mopeda dostigao je u 2024. godini 180.591 jedinica na šest najvećih tržišta Evrope (Belgije, Francuske, Njemačke, Italije, Holandije i Španije) koje je analizirao ACEM. To je pad na godišnjem nivou od 6,5 odsto u odnosu na 2023. kada je u ovih šest zemalja kupljeno 193.145 mopeda.
Jedini rast, i to veoma značajan, zabilježen je u Italiji i kupci su u ovoj zemlji pazarili 22.301 moped, podigavši tržište za 19 odsto u odnosu na godinu dana prije.
Belgijanci su prvi put registrovali u 2024. godini 30.716 mopeda, ali je i u ovoj zemlji zabilježan pad prodaje od 0,2 odsto.
U Njemačkoj je lane prodato 14.790 mopeda (pad tržišta na godišnjem nivou je 16,1 odsto). Francuzi su kupili 65.978 mopeda (pad 12,5 odsto).
Španci ne vole mopede
Španci, za razliku od motocikala, mnogo manje vole mopede, pa je u toj zemlji prvi put registrovano u 2024. samo 14.574 novih mopeda. Pad tržišta je takođe dvocifren i iznosi 12,0 odsto. Nizozemska je imala nešto manji pad tržišta – 5,3 odsto uz prodatih 32.232 mopeda.
Podaci koje je ACEM dostavila Srpskoj asocijaciji uvoznika vozila i djelova, nedvosmisleno pokazuju da se i u Evropi, baš kao i u Srbiji, sve više ljudi odlučuje za kupovinu dvotočkaša, što iz praktičnih razloga, bržeg prolaska kroz preopterećene gradske saobraćajnice, što zbog stila života, navodi se u saopštenju.
“Snažan rast registracija motocikala na najvećim tržištima Evrope u 2024. godini demonstrira sve veću privlačnost motocikala za urbanu mobilnost i razonodu. Međutim, treba priznati da je konzistentan dio ovog rasta takođe povezan i sa zakonom po kome je od 1. januara 2025. uvoden Euro 5+ standard, pa se korekcija tržišta možda može očekivati u prvoj polovini ove godine. Euro 5+ standard se nadovezuje na prethodni Euro 5, ali je upotpunjen dodatnim zahtjevima za izdržljivost, ojačanje vozila kategorije L, kao održiv i atraktivan izbor za građane Evrope, ali i rješenje za kreatore politike koji nastoje da smanje zagušenja saobraćaja i učine gradove pogodnijim za život”, kaže generalni sekretar ACEM-a Antonio Perlot. Nezavisne novine