NJU DELHI, Prodaja putničkih vozila u Indiji porasla je tokom septembra prvi put u poslednja tri mjeseca zahvaljujući velikim isporukama “Hjundaija” i indijskog holdinga “Maruti-Suzuki”, prenose juče njujorška agencija Blumberg.
Plasman je prošlog mjeseca uvećan 2,8 odsto, na oko 108.000 jedinica, sa 105.822 vozila u istom prošlogodišnjem periodu, objavilo je Društvo indijskih proizvođača automobila u Nju Delhiju.
U julu i avgustu smanjene su isporuke putničkih vozila, što je bio prvi pad u više od dvije i po godine, na šta su najviše uticale visoke kamate i inflacija.
Indijski proizvođači automobila povećali su proizvodnju 18 odsto minulog mjeseca kako bi zadovoljili potražnju tokom Hindu praznika “Depavali” i tako iskoristili period u kome se ostvaruju veće kupovine.
Analitičar Ambriš Mišra iz Mombaja smatra da će povećanje proizvodnje biti samo privremeno, zbog berzanskih poremećaja i usporavanja privrede, što odbija kupce od kupovine.
Ambriš naglašava da se kamate neće smanjivati, da je prisutno privredno usporavanje i da je likvidnost dosta slaba, tako da se značajnije unapređenje prodaje može očekivati tek u decembru.
“Hjundaji”, drugi najveći proizvođač automobila u Indiji, povećao je prodaju 24 odsto prošlog mjeseca, zbog veće potražnje za modelima “gec”, “I10” i “santero”.
Kompanija “Maruti”, najveći indijski proizvođač automobila, u septembru je takođe povećala prodaju, ali za svega 0,3 odsto.