SIJETL – „Amazon” se trenutno suočava sa tužbom zbog navodnog obmanjivanja kupaca.
Prema tužbi koja je podnijeta prošle sedmice, njihova opcija na sajtu „baj boks” („stavi u korpu” i „kupi sada”) potrošače usmjerava prema manje povoljnim ponudama zbog jednostavnosti kupovine jednim klikom, piše „Ars tehnika”, a prenosi portal „Biznis”.
„Kupci „Amazona” razumno vjeruju da „baj boks”, koji predstavlja jedini način da kupac nešto odmah kupi ili doda u korpu, prikazuje najnižu cijenu za taj proizvod“, navodi se u tužbi, ali dodaje se da to nije istina.
Prema tužbi, ako je određeni proizvod dostupan kod više trgovaca, „Amazon” odabira čija ponuda ide u „baj boks”, preko kog se obavlja 98 odsto svih kupovina na „Amazonu”. Taj proizvod dobija najviše prostora na njihovoj veb-stranici i zahtjeva najmanje klikova za kupovinu. Ali ako bi kupci pregledali druge ponude, pronašli bi cjenovno povoljnije opcije.
„Posljedica toga jeste da potrošači redovno plaćaju više za proizvode koji su dostupni i po nižim cijenama kod drugih prodavaca na „Amazonu”, ali ne zato što potrošači ne donose pravilne odluke o kupovini, već zato što je ta kompanija odabrala da prikazuje ponude za koje će zaraditi najviše naknade“, piše u tužbi koju su podnijela dva kupca u ime svih koji su nešto kupili putem „baj boksa” od 2016. godine. Politika